מדדים ומחקרים

יוקר המחייה חוצה כל גבול: זה הנושא המדובר ברשת השבוע

כעת שהחגים חלפו יש דבר אחד שמעניין את הציבור הישראלי בשבוע הראשון של החזרה לשגרה וככל שאנו מתקרבים לימי בחירות - וזה יוקר המחייה 
מערכת ice |  1
יוקר המחייה בעידן הקורונה (צילום Pexels, pixabay)
כעת שרשמית אנחנו יכולים לומר שתקופת החגים מאחורינו כולנו יצאנו מהחופש אל תוך מציאות קשוחה ובעיקר - יקרה. יבואניות הענק לא המתינו הרבה עם העלאות המחירים והודיעו כי כבר מצאת החגים והחל מה-1 לנובמבר אין ספור מוצרי צריכה בסיסיים יעלו במחירם בכ-20% ולכן בהתאם - זה היה הנושא המדובר ביותר ברשת בשבוע החולף. 
על פי נתוני "סקופר" נושא יוקר המחייה היה הנושא המדובר והחם ביותר ברשת השבוע, פי כמה וכמה כאשר יום הבחירות הולך וקרב. השבוע בעיית יוקר המחייה עלתה לדיון 37,921 פעמים, כלל הדיונים הללו הניבו לא פחות מ-42,029 שיחות ו-216,246 לייקים. 
את הדיון החשוב והסוער בנושא החלו כנראה בחדשות 12 עם הפוסט הבא ועם הדיווחים מטעם הכתבת מעיין פרתי.
התגובות למהלך המקומם של היבואניות לא עבר בשקט וכמובן שלא בטוויטר. הפוליטיקאי יאיר פינק שיתף את תגובתו ואת דעתו בנוגע לרשתות שמסכימות להעלות את המחירים לצרכן הישראלי. אך כנראה לשמחתו של פינק, לא מעט רשתות אכן בחרו לעמוד לצד הצרכן הישראלי ורשתות רבות אכן סירבו להביא למדפים את המוצרים המתייקרים. אחד מהמובילים הגדולים ביותר לשינוי בתחום הוא מגיש תכנית "הצינור" גיא לרר פרסם את שמות הקמעונאיות שסירבו לשתף פעולה עם העלאת המחירים. 
את התמונה האמתית ליוקר המחייה רבים האמינו שקיבלו בפוסט הבא של אורי גרוס, אך התמונה שהצטיירה הייתה שונה למדי לאחר שרבים טענו בתגובות כי סל הקניות היקר שלו הוא סל קניות מלא במצרכי מותרות ולא במוצרים בסיסיים. 
 
יחד עם זאת, יוקר המחייה הוא ממש לא בעיה מקומית והשבוע בצרפת קמו הפגנות ענק נגד עליית המחירים ונשאלת השאלה: האם בקרוב אצלנו?
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יוקר המחיה
    בימין 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קורה שליברמן או יותר ליבר המן ! [ הרשע] מנהל את קופת המדינה! אני חושד שהוא מרגל! שר אוצר אולי על הנייר, אבל לא מבין ו לא מעניין אותו כלום ! רק את עצמו ו אולי המדינה שהוא עובד למענו
    סגור