מדדים ומחקרים

הדואר הגרוע בעולם? זה המקום אליו הגיעה ישראל

בעוד שארה"ב בטופ 10 של הדואר הטוב בעולם ושוויץ מוליכה את הטבלה ומעל גרמניה, אוסטריה ויפן, ישראל נמצאת הרחק מאחור
מערכת ice |  2
דואר ישראל (צילום shutterstock, Magma Images)
דואר ישראל חוטף לא מעט ביקורות בשנים האחרונות - חבילות נעלמות, השירות איטי ולא יעיל, שעות הפעילות בעייתיות וכמובן בהמשך התברר מה הבור הכספי אליו נקלע הדואר. בדו‏‏"ח פיתוח הדואר האחרון של איגוד הדואר האוניברסלי, נבחנו שירותי הדואר של כ-169 מדינות שדורגו על פי תפוצה, אמינות, רלוונטיות וחוסן, אז לאן ישראל הגיעה?
סטטיסטה מיקמה את ‏‏שוויץ‏ במקום הראשון, כאשר‏‏ הזוכה השיגה ציון 100 מושלם, מיד אחריה את המקום השני תפסה גרמניה, ואת השלישי אוסטריה. את המקום הרביעי ממלאת יפן שאחריה ברשימה ניצבות צרפת והולנד במקום השישי.

ארה"ב הגיעה אל המקום השביעי המכובד, בריטניה שמינית וקנדה בהתאם במקום התשיעי ואת הטופ 10 סוגרת סינגפור. ‏בהשוואה לדירוג של שנת 2020, ‏‏כל המדינות בעשירייה הראשונה מלבד שוויץ וצרפת ראו ירידה בציון
אבל מה לגבי ישראל? למרבה ההפתעה היא מדורגת במקום סביר מאוד של 32 בעולם, ממש בין ספרד ואוקראינה. יחד עם זאת, הדואר כחול לבן מתחת למדינות כמו מולדובה, תאילנד ובלארוס. לטביה אגב רשמה קפיצה ענקית של 18 מקומות למקום ה-29. ובכן ‏שירותי הדואר‏‏ עם הציון הגרוע ביותר בעולם שייכים להאיטי, ומוזמביק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בל נשכח שיש מי שמעונין לדרדר את הדואר...
    ק. פריש 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל הפכה למדינה קפיטליסטית-חזירית וכל הממשלות האחרונות רוצות להפריט את הדואר עבור "חברים" דיגזרו קופון ויעלו מחירים. כאשר הדואר נוסד הוא לא נועד להפקת רווחים אלא לשירות האזרחים. זאת לא האג'נדה של הקפיטליזם החזירי. לכן יוקר הצחיה בישראל חטוף כפי יכולתך. שיילוק לא מת אלא התגלגל לישראל ולוקח את ליטרת בשר העם!
    סגור
  • 1.
    חחח... אם במוזמביק היו מקבלים רמת שירות כמו בדואר ישראל
    דוד הסעות 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתה שם כבר מהפיכה צבאית
    סגור