מדדים ומחקרים

הפתרון לצמצום השימוש בגז ודלק נמצא, והוא מאוד פשוט

ממשלת גרמניה בנתה תכנית סבסוד בעלות 2.5 מיליארד יורו והוזילו את הכרטיס לנסיעה בתחבורה ציבורית ל-9 יורו לחודש. הנתונים מצביעים על מגמה ברורה - התכנית הצליחה
מערכת ice | 
ברלין האופטבנהוף (צילום ויקיפדיה)
כחלק מהמלחמה בצמצום השימוש בגז ועליית המחירים יצאה ממשלת גרמניה בפרויקט חדש במסגרתו סבסדה במשך שלושה חודשים - יוני, יולי ואוגוסט - כרטיס חופשי־חודשי בעלות של 9 יורו בלבד. סיבסוד הכרטיס עלה לממשלה הגרמנית 2.5 מיליארד יורו, והיה חלק מחבילת סיוע בגובה 30 מיליארד דולר שהשיקה הממשלה במאי. למעשה הכרטיס המוזל העניק את הזכות לנוע בחופשיות במערך הרכבות, החשמליות והאוטובוסים של המדינה. לפי נתוני הרשויות בגרמניה בסך הכל נמכרו 52 מיליון כרטיסים כאלה ונערכו כמיליארד נסיעות נוספות מדי חודש.
היום (שני), ארבעה חודשיים לאחר ההחלטה, חשף מכון המחקר של איגוד חברות התחבורה הציבורית בגרמניה (VDV) את הנתונים הרשמיים בנוגע לרפורמה. הנתונים מלמדים על מגמה חד משמעית: הרפורמה הצליחה. 56% מרוכשי הכרטיס ציינו כי העלות הנמוכה היתה המניע העיקרי לרכישתו. ה־VDV העריך עוד, כי מיליארד הנסיעות הנוספות שבוצעו בתחבורה הציבורית מדי חודש חסכו 1.8 מיליון טונות בפליטות של פחמן דו־חמצני לאורך כל תקופת הניסוי. רמות הזיהום בערים ירדו בכ־6% בעקבות הצגת הכרטיס המסובסד.
כאמור המלחמה בין רוסיה לאוקראינה טלטלה את יבשת אירופה כולה. אחד הגורמים שהמלחמה השפיעה עליהם ביותר הוא מחירי הדלק והגז שקפצו בעשרות אחוזים לאחר שהרוסים הודיעו כי יעצרו את זרימת הגז אל מדינות היבשת. אחת המדינות אשר נפגעו בצורה הקשה ביותר היא גרמניה שם קפצו מחירי הדלק והגז באופן דרסטי והותירו את המדינה במשבר אנרגיה חמור אליו היא לא הייתה ערוכה.
 
המצב החמור במדינה הוביל את השלטונות לנסות ולמצוא דרכים בהם ניתן לחסוך ולצמצם את השימוש בגז ובדלק. לפי סקר שוק שבדק את העניין נחשף (באופן לא מפתיע) כי אחד הנתחים הרחבים ביותר בעוגת הגז והדלק הוא ענף התחבורה. מתוך כך החליטו השלטונות כי יקדמו רפורמות חדשות ויסבסדו את השימוש בתחבורה ציבורית, זאת במטרה לצמצם את השימוש ברכב ולהילחם ביוקר המחיה במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה