מדדים ומחקרים

מה גורם לילדים לאבד שליטה בזמן שהם משחקים במשחקי וידאו?

משחק משחקי וידאו יכול להיות פיצוץ מוחלט עבור ילדים, אבל חלקם נאבקים עם הפסד או ביצוע טעויות. מחקר חדש של מדענים מאוניברסיטת מזרח פינלנד חושף טריגרים למה שהם מכנים "זעם גיימרים" בילדים

מערכת ice |  2
משחקי וידאו (צילום פלאש 90)
התפרצויות זעם בקרב ילדים מעוררות דאגה ודיון ציבורי סביב השפעות המשחקים הדיגיטליים. מחקר אחרון זה בוחן את הנושא מנקודת מבטו של ילד. מהם הדברים שגורמים להם באמת לאבד שליטה? כפי שמתברר, ילדים די טובים בזיהוי גורמים אלה.
 
ממצאים מראים שאחת הסיבות לזעם גיימרים אצל ילדים היא אכזבה מהביצועים שלהם. מחבר המחקר Juho Kahila אומר ש"כישלונות משחק חוזרים או ברגע האחרון, או הפסד למתחילים, גרמו למטרד וזעם" אצל המשתתפים. כחילה ועמיתיו ראיינו 20 ילדים שמשחקים במשחקי וידאו וקוראים מאמרים של עוד 31 ילדים הנוגעים לחוויה הרגשית שלהם.
המחקר מגלה שגם פעולות שנקטו על ידי שחקנים אחרים, כמו רמאות או הפסד במשחק בגלל חברים פחות מיומנים, נתפסו כנקודות זעם. הפרעות מחוץ למשחק (צריך לעשות מטלות או שיעורי בית, למשל) ובעיות טכניות, כמו חיבור לאינטרנט לקוי, היו גם גורמים לעורר כעס.
כמה משחקים במיוחד נתפסו כמעוררי זעם. כחילה מסביר שמשחקים שכללו משחק נגד אדם אמיתי או השפלה על ידי שחקן אחר זוהו כגורמים שנוטים להתפרצויות כעס. "רעילות בתוך קהילת המשחקים כמו הערות לא נעימות או בריונות מצד שחקנים אחרים, כמו גם סביבת משחקים רועשת" יכולה לעורר גם תחושות אלו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה שטויות
    דייויד 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ילדים כועסים כשהם כמעט מנצחים ובסוף לא או כשמישהו מרמה בכל משחק.אל תאשימו את המשחקי מחשב
    סגור
  • 1.
    GG. no re (ל"ת)
    צ'אד 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור