מדדים ומחקרים

גוגל בפאניקה? תשקיע 70 מיליארד דולר מחשש לקריסה

גוגל מפרסמת את הדו"ח הראשון לשנת 2022 שמציג החמצת תחזיות. המניה הגיעה אתמול לשפל של שנה אחרי ירידה של 18%, ובעקבות כך בחברה החליטו לנקוט בצעד של רכישת מניות בשווי כלל ההכנסות שנרשמו ברבעון
מערכת ice |  1
מה קרה למניה של גוגל? (צילום ויקיפדיה)
ההכנסות של גוגל הגיעו ברבעון הראשון של 2022 ל-68.01 מיליארד דולר, צמיחה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בהאטת צמיחה בשיעור של 34% ברבעון הראשון של 2021, כאשר הכלכלה נפתחה מחדש מאז הקורונה. 
החברה דיווחה על הכנסות של 54.66 מיליארד דולר מפרסום ברבעון - עלייה מ-44.68 מיליארד דולר בשנה הקודמת. ההכנסות ממודעות יוטיוב ברבעון היו נמוכות מהציפיות של האנליסטים. פלטפורמת הווידאו נהנתה מהכנסות גבוהות יותר בצל הקורונה כאשר המשתמשים היו בעיקר בבית במכשירים שלהם. ההחמצה מגיעה ברקע העובדה ש-TikTok תופסת נתח הולך וגדל משוק הווידאו במדיה החברתית.
לא מדובר בדו"ח מזהיר במיוחד של גוגל, ולצד התוצאות שהציגה החברה, הודיעו על רכישה עצמית של מניות בשווי חסר תקדים של 70 מיליארד דולר כדי למנוע את קריסת המניה שהחלה אתמול. מניית אלפבית ירדה ב-18% לשנה נכון לסגירת המסחר של יום שלישי - לשפל מאז מאי 2021. לאחר רכישת המניות של החברה, שיעור הירידה הצטמצם ל-3.5%.
סמנכ"לית הכספים רות פורת אמרה בשיחת האנליסטים שיוטיוב חוותה "צמיחה צנועה" בעיקר במודעות בתגובה ישירה. ההאטה משקפת בעיקר השוואות קשות לרבעון הראשון של 2021, אמרה. המנכ"ל סונדאר פיצ'אי אמר בשיחה שלמתחרה TikTok של YouTube בשם Shorts יש כעת 30 מיליארד צפיות יומיות, שהם כפול מכמות הצפיות ברבעון הקודם ופי ארבעה מהשנה הקודמת.
עסקי הענן של גוגל בלטו ברבעון, צמחו ב-44% והעלו את ההערכות ככל שיותר ארגונים גדולים מסירים את עומס העבודה שלהם ממרכזי הנתונים שלהם. עם זאת, חטיבת הענן עדיין מפסידה כסף, ומדווחת על הפסד תפעולי של 931 מיליון דולר, לעומת 974 מיליון דולר בשנה הקודמת.
במהלך הרבעון עצרה גוגל חלק ניכר מפעילותה ברוסיה עקב הפלישה לאוקראינה. צמיחת ההכנסות באזור אירופה, הכולל גם את המזרח התיכון ואפריקה, הואטה ל-19% ברבעון הראשון לעומת 33% שנה קודם לכן.
ההימורים האחרים של אלפא-בית הכוללת את חברות מדעי החיים ואת יחידת המכוניות האוטומטיות Waymo שלה, כמעט הכפילה את ההכנסות מהשנה שקדמה ל-440 מיליון דולר מ-198 מיליון דולר. ההפסד של היחידה גדל מעט ל-1.15 מיליארד דולר.
עלויות רכישת תנועה (TAC), המדד המשמש כדי להראות כמה החברה משלמת לאתרים אחרים כדי לרכוש תנועה, הגיעו גבוה מהציפיות של וול סטריט ב-11.99 מיליארד דולר. פלח ההכנסות האחר של גוגל, הכולל חומרה, חנות Play והכנסות מיוטיוב שאינן פרסומות, הסתכם ב-6.81 מיליארד דולר, מעט גבוה מהשנה הקודמת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה מדהימה
    Top zip 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוחות מדהימים הם משקיעים בעצמם כי מבינים שהם הולכים להיות הדבר הכי מניב פה
    סגור