מדדים ומחקרים

למה אף אחד לא קונה יותר סמארטפונים?

מכירות הסמארטפונים צנחו בשלושת החודשים האחרונים בשל המצב הכלכלי. מי החברות שהצליחו דווקא למכור מכשירים כמעט כרגיל?
יאיר מור |  5
סמארטפונים (צילום unsplash)
מכירות הסמארטפונים ברבעון הראשון של השנה צנחו ב-11%, כך מדווחת היום (שלישי) חברת המחקר Canalys. לפי הערכות קנאליס, הסיבה להאטה היתה שילוב של התנאים הכלכליים השוררים כרגע בעולם, כאשר נראה כי כמעט אין מנוס ממיתון, והעובדה שהרבעון הראשון הוא תמיד רבעון איטי יחסית אחרי עונת החגים שבה מתחדשים מיליוני אנשים במכשירים חדשים.
מי שהובילה את המכירות היתה סמסונג, שאף הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה מ-22% לפני שנה ו-19% בלבד ברבעון הקודם ל-24% בשלושת החודשים הראשונים של 2022; במקום השני נמצאת אפל, שגם היא הגדילה את נתח השוק שלה מ-15% לפני שנה ל-18% כעת; שיאומי הסינית נמצאת במקום השלישי, עם ירידה בנתח השוק מ-14% ל-13%; והחברות אופו (הכוללת את וואן-פלוס) ו-Vivo מקבוצת BBK הסינית רשמו שתיהן ירידות, מ-11% ו-10% ל-10% ו-8%, בהתאמה.
ניקול פֶּנג, סגנית נשיא תחום הניידות בקנאליס, מסבירה כי "שוק הסמארטפונים העולמי הוגבל על ידי סביבה עסקית לא יציבה ברבעון הראשון". לדבריה, הסיבות לכך הן גל הקורונה הנוסף, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והאינפלציה המאמירה. "כל זה התווסף לביקוש עונתי איטי באופן מסורתי (לאחר עונת החגים של סוף השנה, שבה רוכשים רוב האנשים מכשירים חדשים; י"מ). החדשות הטובות הן שהמחסור הכואב ברכיבים עשוי להשתפר מוקדם מהמצופה, מה שוודאי יסייע להקל על לחצי העלויות".
סַאיַאם צ'וֹראסיה, אנליסט בחברה, הוסיף כי הביצועים הטובים של סמסונג ואפל נבעו מהרחבת ההיצע שלהן לרמות מחיר שונות – במקרה של סמסונג, האצת ייצור סדרת גלקסי A, ובמקרה של אפל השילוב של סדרת אייפון 13 עם אייפון SE החדש עם קישוריות הדור החמישי. "בעוד שספקים סינים עדיין סובלים מקשיי אספקה בטווח הנמוך, ההתרחבות העולמית שלהם מופרעת על ידי האטה בשוק הביתי שלהם", הוא הוסיף.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הערה
    ניר 04/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המכשירים של הראם מאוד נמוך צריך לפחות ראם של 60 כמו בזיכרון של המכשיר.
    סגור
  • 4.
    מצטער שקניתי נוט 20 אולטרה >>>
    עופר. א - חיפה 04/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א0ם הייתי יודע שככה עדין כל כך הנוט 20 הייתי נשאר עם הנוט 4 .
    סגור
  • 3.
    למה יש לכתבה הזו כותרת שקרית?
    יוסף 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא קונה? ישנה ירידה של אחוזים בודדים על פי הכתבה.
    סגור
  • 2.
    כי מוכרים זבל שלא יכול להקליט שיחות ארוז במעטפת ושם אחר
    קימוסבי 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והכי מצחיק הוא שדווקא סמסונג היחידה שקלטה כמה הקלטת שיחה אוטומטית חשובה והיא כן מוכרת הרבה מכשירי ביניים בזכות זה. סמסונג.
    סגור
  • 1.
    לאנשים ממס נמאס מהרעש סביב הפלאפונים
    שוטה הכפר 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    די נמאס כל שנה לזרוק כמה אלפי שקלים על טלפון חדש כאשר כל החידוש המרעיש הוא מצלמה יותר טובה. מה אני צריך מצלמה שיהיה אפשר לראות כל חצ'קון חדש כשעושים זום על התמונה?
    סגור