מדדים ומחקרים

מצעד עסקאות הענק: בכמה כסף נרכשו החברות הגדולות בעולם?

המספרים מאחורי החברות הגדולות: בכמה כסף פייסבוק רכשה את אינסטגרם וווטסאפ? בכמה כסף מייקרוסופט רכשה את לינקדאין? ומה הייתה הרכישה הגדולה ביותר בשנים האחרונות? 
אביחי דלאל |  1
בכמה נמכרו החברות הגדולות בעולם? (צילום ice)
הן התחילו כחברות עצמאיות ולאחר מכן נרכשו על ידי תאגידי על, אלו המספרים העומדים מאחורי הרכישות הגדולות ביותר, בכמה כסף נרכשו החברות הגדולות ביותר בעולם ומי רכש אותנו?
טכנולוגיית העברת המסרים בעבוד דרך טכנולוגיית הענן, סלאק, נרכשה בסוף נובמבר האחרון לענקית הענן סיילספורס בתמורה ל-27.7 מיליארד דולר. העסקה התבצעה מתוך רצון של סיילספורס להיכנס לשליטה בתחום של עבודה מרחוק וסלא התקשתה לעשות זאת. הרכישה התבצעה בזמן משבר הקורונה כשהעבודה מרחוק הייתה רלוונטית מתמיד.
חברת הענק, מייקרוסופט של ביל גייטס רכשה ביוני 2016 את לינקדאין, הפלטפורמה החברתית העסקית המתמקדת בעיקר בחיפוש עובדים ומשרות, זו העסקה העסקה הגדולה ביותר של ענקית התוכנה עד היום. עסקה בולטת נוספת שהייתה של מיקרוסופט, היא רכישת אפליקציית המסרים סקייפ המאפשרת שיחות וידאו, שיחות דרך האינטרנט ומשמשת גם לשיחות מרחוק ולפגישות עבודה מרחוק, האפליקציה הייתה בולטת בשנה האחרונה בשל משבר הקורונה. הרכישה עצמה התבצעה בשנת 2017.
הרשת החברתית פייסבוק גם עשתה שתי רכישות ענק בתחום הרשתות החברתיות והעברת המסרים. בשנת 2012, פייסבוק של מארק צוקרברג רכשה את הרשת החברתית שהתבססה בעיקר על תמונות ווידאו, אינסטגרם, בתמורה למיליארד דולר. שנתיים לאחר מכן, פייסבוק רכשה את אפליקציית העברת המסרים וואטסאפ בתמורה ל-19 מיליארד דולר.
באוקטובר 2006 הייתה אחת הרכישות הגדולות ביותר ברחבי האינטרנט כשמנוע החיפוש גוגל רכש את חברת שיתוף הסרטונים, יוטיוב. במטרה להפוך את גוגל למובילה בתחום הוידאו ברשת. 
רשת חברתית נוספת שנרכשה היא טאמבלר שאליה עולים בלוגים בטקסטים, תמונות או וידאו. בשנת 2013, מנוע החיפוש יאהו רכש את טאמבלר בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר, מאז החברה נמכרה שוב לורייזון תקשורת ושוב פעם ב-2019 לאוטומטיק בתמורה ל-20 מיליון דולר בלבד.
בתחום הסטרימינג, אמזון של ג'ף בזוס רכשה את טוויצ' בתמורה ל-970 מיליון דולר. הרשת לשידור תכנים בסטרימינג נרכשה בשנת 2014 על ידי ענקית האי קומרס. אמזון כיוונה אז ליצר תוכן בעצמה ולספק שירותים נוספים דרך אפליקציית הסטרימינג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שכחתם את גיטהאב
    גל 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שזה פחות מעניין את הקהל הרחב?
    סגור