מדדים ומחקרים
יותר בבית, יותר זמן מסך: איך השתנו הרגלי הצפייה של הישראלים בתקופת הקורונה?
ילדים הגדילו את זמן המסך שלהם ב-10% בזמן הריחוק החברתי. גל מצטרפים חדשים לנטפליקס הביא לכך שיותר מ-50% מהישראלים בעלי מנוי, זינוק מפתיע בשיעור מנויי דתיים לשירות
משבר הקורונה הביא לשינויים רבים בחייהם של אזרחים ברחבי העולם. ביום אחד נאלצו מיליונים להיות סגורים בביתם, לעבוד מהבית, וכתוצאה מכך גם הילדים נמצאים יחד איתם, ומחפשים מפלט, שברוב המקרים הוא המסך. מדו"ח פרטנר להרגלי הצפייה בישראל בשיתוף גיאוקרטוגרפיה, עולה כי בשנת 2020 נרשם זינוק של 10% ב'שעות המסך' של הילדים .
על פי הדו"ח, צמצום אפשרויות הבילוי ומגבלות התנועה הובילו לכך שנמצאים יותר בבית - והישראלים מחפשים תעסוקה, בין היתר בצפייה בשירותי סטרימינג: כ-55% מהישראלים מנויים לנטפליקס, זינוק עצום מ-38% בשנת 2019, ו-24% בשנת 2018. לפי פרטנר, כרבע מהמנויים החדשים הצטרפו לשירות מאז פרוץ משבר הקורונה. כמו כן, נרשם זינוק בקרב דתיים המנויים לנטפליקס, מ-17% בשנת 2019 ל-28% בשנת 2020.
ריחוק חברתי – ילדים בגילאי בית הספר היסודי צופים יותר בתכנים באמצעות המסך הסמארטפון והטאבלט.
מעבר הלימודים לזום ומיעוט יציאה מהביתה הביאו לעליית זמן המסך של ילדים מגיל 6 עד 17. בחלוקה: ילדים בגילאי 6 עד 12 צופים בממוצע ב-5.6 שעות מסך ביום, שעות אלו מתחלקות ל-2.1 שעות מול הטלוויזיה, 2.1 שעות מול הסמארטפון/בטאבלט ו-1.4 שעות מול המחשב. מדובר בעליה של חצי שעה בממוצע בצפייה היומית בהשוואה ל-2019 אז נרשמו 5.1 שעות מסך יומיות בממוצע.
בני הנוער מגלים מחדש את המסך הגדול בבית, אבל הסמארטפון עדיין מנצח: ילדים בגילאי 13 עד 17 צופים בממוצע ב-6.5 שעות מסך. שעות אלו מתחלקות ל-2.1 שעות מול הטלוויזיה, 2.7 שעות מול הסמארטפון/בטאבלט ו-1.7 שעות מול המחשב. מדובר בעליה של 42 דקות בממוצע בצפייה היומית בהשוואה ל-2019, אז בילו בני הנוער "רק" 5.8 שעות מול המסך.
יותר עבודה מהבית, יותר מסכים
השינוי באורח החיים העלה את זמן השהייה בבית, 32% מהישראלים עובדים לפחות יום אחד בשבוע מהבית. כתוצאה מכך 26% מהישראלים הוסיפו עוד מסך לבית בחצי השנה האחרונה, מאז תחילת משבר הקורונה.
87% מהישראלים אוכלים או מנשנשים מול הטלוויזיה, ניתן לייחס את שינוי הרגלי האכילה מול הטלוויזיה לעובדה ששליש מהמשיבים נמצאים לפחות יום בשבוע בבית. בהשוואה לשנת 2019 מדובר בזינוק של 50%. בחלוקת הנתונים לארוחות: 12% השיבו שהם צופים בטלוויזיה בזמן ארוחת הבוקר, מול 8% בשנת 2019. 21% מהישראלים צופים בטלוויזיה בזמן ארוחת הצהרים, מול 14% בלבד בשנת 2019.
חלוקת קשב וריבוי מסכים:
92% מהישראלים עושים פעולות נוספות בזמן הצפייה בטלוויזיה, כאשר ההתכתבות בווטסאפ במקביל לצפייה בטלוויזיה היא הפעולה הנוספת העיקרית עבור 60% מהמשיבים, בהשוואה ל-53% ב-2019.
92% מהישראלים עושים פעולות נוספות בזמן הצפייה בטלוויזיה, כאשר ההתכתבות בווטסאפ במקביל לצפייה בטלוויזיה היא הפעולה הנוספת העיקרית עבור 60% מהמשיבים, בהשוואה ל-53% ב-2019.
יוטיוב מתבסס כערוץ מרכזי של תוכן שהישראלים בוחרים לצפות בו בטלוויזיה: עם עלייה של 6% בצופים ביוטוב דרך הטלוויזיה בשנת 2020 ל-67%. בשנת 2019 עמד מספר הצופים על 61% ו-54% בשנת 2018.
90% מהישראלים צופים בתכנים באמצעות מסך הטלוויזיה, לעומת 87% בשנה שעברה. 34% צופים בתכני טלוויזיה מהסמארטפון, מדובר בגידול משמעותי בהשוואה ל-28% ב-2019. ו-31% צופים מהמחשב בהשוואה ל-28% אשתקד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה