מדדים ומחקרים
שווארמה או פלאפל? הישראלים נותנים את התשובה הסופית
הישראלים בחרו: השווארמה ניצחה את הפלאפל, גלקסי את אייפון. השעות החמות ביותר להזמנות היו 13:00, 14:00, 19:00, 20:00 ו-21:00. יום חמישי הוא היום החזק ביותר בשבוע.
פלטפורמת הטכנולוגיה Wolt, מציגה את הנתונים שמשרטטים את סיפור הצרכנות הישראלי של שנת תשפ״ה. בקטגוריית אוכל הרחוב, השווארמה ביססה את מעמדה כמנה הלאומית עם 63.9% מההזמנות.
המנה הזו מגיעה הרבה לפני הפלאפל (27.7%) והסביח (8.5%). גם בגלידות נרשמה הכרעה חדה: 62% מעדיפים שוקולד, לעומת 26% תות ו־12% וניל. בהגשה, הגביע (58%) גבר על הכוס (42%). במאפים, בורקס גבינה (66%) גבר על בורקס תפוח אדמה (34%), ואילו בקוראסונים נרשמה הכרעה – שוקולד (71.5%) לעומת חמאה (28.5%).
העדפות הצרכנים בלטו גם בקניות הביתיות. בקרב הרטבים, המיונז (57%) השאיר את הקטשופ (43%) מאחור. השוקולד חלב (59%) ניצח את הלבן (26%) והמריר (15%). הטונה בשמן (71.7%) גברה בבירור על הטונה במים (28.3%), והקפה השחור (55%) עלה על הנמס (45%). אפילו בעולם הירוקים הייתה הכרעה: כוסברה (55%) מול פטרוזיליה (45%).
בתוספת שהישראלים בחרו השנה לצד המנה העיקרית נרשמה תחרות צמודה: הצ׳יפס ניצח במעט את הסלט (39% מול 37%), בעוד האורז (19%) והפירה (5%) נשארו הרחק מאחור. בגזרת המשקאות האלכוהוליים נרשמה הכרעה מובהקת: יין לבן (59%) לעומת אדום (24%) ורוזה (17%).
בעולם הבשר, ההכרעה: 68% מעדיפים עוף לעומת 32% בקר. בתחום הפסטה, נדיר אבל קורה: 50% פנה מול 50% ספגטי, תיקו דרמטי ללא הכרעה ובקטגוריית הגבינות, הבולגרית (70%) הכריעה את הצפתית (30%). אחת ההפתעות הגדולות של השנה נרשמה בתחום הסמארטפונים: גלקסי (60.5%) גבר על אייפון (39.5%), והוכיח שישראל היא מדינת אנדרואיד.
גם כשזה מגיע למחוות קטנות וגדולות, יש מתנות שהישראלים פשוט לא מפסיקים לשלוח. בראש הרשימה השנה עמדה הגלידה, מיד אחריה העוגה שהפכה לברירת מחדל מתוקה לחגיגות. במקום השלישי והמרגש פרחים, ובמקום הרביעי גיפט קארד של Wolt, שהפך לאפשרות הפשוטה והאהובה ביותר להפתיע בני משפחה, חברים וקולגות. את החמישייה סוגרים מארזי הביוטי, שהוכיחו שגם טיפוח אישי הפך למתנה פופולארית במיוחד.
מתי הישראלים מזמינים?
הדאטה של Wolt מציירת גם את מפת הזמן של הצריכה הישראלית. השעות החמות ביותר להזמנות היו 13:00, 14:00, 19:00, 20:00 ו-21:00. יום חמישי הוא היום החזק ביותר בשבוע. בין הפיקים החריגים, ניתן לציין את היום שלפני ערב פסח (10.4), ערב יום העצמאות (30.4) שבו בוטלו החגיגות ברוב הרשויות ברחבי הארץ בשל השריפות שפרצו, גמר ליגת האלופות (31.5), תחילת החופש הגדול בבתי הספר העל יסודיים (20.6), גמר האירוויזיון (17.5) וגמר ״האח הגדול״ (13.9).
הדאטה של Wolt מציירת גם את מפת הזמן של הצריכה הישראלית. השעות החמות ביותר להזמנות היו 13:00, 14:00, 19:00, 20:00 ו-21:00. יום חמישי הוא היום החזק ביותר בשבוע. בין הפיקים החריגים, ניתן לציין את היום שלפני ערב פסח (10.4), ערב יום העצמאות (30.4) שבו בוטלו החגיגות ברוב הרשויות ברחבי הארץ בשל השריפות שפרצו, גמר ליגת האלופות (31.5), תחילת החופש הגדול בבתי הספר העל יסודיים (20.6), גמר האירוויזיון (17.5) וגמר ״האח הגדול״ (13.9).
עוד ב-
ואיך אפשר לסכם את השנה בלי טרנד השנה: בובת הלבובו
אם יש מוצר אחד שזכה לתואר "להיט השנה", זהו הלבובו, שפרץ מיד עם תחילת החופש הגדול. בתוך שבועיים בלבד נרשמה עלייה של למעלה מ־400% במכירות, ובשיא הקיץ הגיע לזינוק של 500%. הילדים וההורים אימצו אותו כהצלחה מיידית, עד החזרה לשגרה בסוף אוגוסט הובילה לירידה הדרגתית בביקוש.
אם יש מוצר אחד שזכה לתואר "להיט השנה", זהו הלבובו, שפרץ מיד עם תחילת החופש הגדול. בתוך שבועיים בלבד נרשמה עלייה של למעלה מ־400% במכירות, ובשיא הקיץ הגיע לזינוק של 500%. הילדים וההורים אימצו אותו כהצלחה מיידית, עד החזרה לשגרה בסוף אוגוסט הובילה לירידה הדרגתית בביקוש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



