מדדים ומחקרים

החרדים החדשים: 20 בתי ספר חרדים הצטרפו לחינוך הממלכתי-חרדי

תהליך שמבשיל או מציאות מהפכנית? שנת הלימודים הנוכחית מציגה 20 בתי ספר חרדיים שמצטרפים לחינוך הממלכתי-חרדי. הצטרפות המוסדות החרדיים לחינוך הממלכתי־חרדי, כוללת לימודי ליבה ומקצועות חול ברמה גבוהה
דוד זולדן |  1
המגזר החרדי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
שנת הלימודים הנוכחית מציגה 20 בתי ספר חרדיים שמצטרפים לחינוך הממלכתי-חרדי. הצטרפות המוסדות החרדיים לחינוך הממלכתי־חרדי, כוללת לימודי ליבה ומקצועות חול ברמה גבוהה.
הצטרפות של כ-20 מוסדות חינוך חרדים לחינוך הממלכתי־חרדי (ממ"ח) אינו דבר של מה בכך שהרי הם לומדים בתכנית ליבה מלאה ומפוקחת, והוצאת חשבת האוצר מרשתות החינוך החרדיות המפלגתיות. שני המהלכים היו נראים רק לפני שנה כבלתי ריאליים וכיעד לא מציאותי להשגה אבל הנתונים מעודדים ומייצרים תקווה בקרב הרחוב החרדי הפתוח והליברל.
בחינוך הממלכתי־חרדי למדו השנה 19 אלף תלמידים, שלפי נתוני קרן ברל כצנלסון כללו 4.5% מהחינוך החרדי. על פי משרד החינוך, גל המעבר של כעשרים בתי ספר יוסיף לו כ־7,000 תלמידים. אם נניח גידול של בתי הספר הקיימים באלף תלמידים, הוא יגיע ל־27 אלף שהם כ-6.5%. המניע העיקרי של העוברים הוא התקציבים הגדולים, המשכורות הגבוהות יותר למורים ומעטפת שירותים שלא מקבלים בחינוך פרטי, דוגמת תקציבים לחינוך מיוחד, אבל גם רצון להכשיר את הבוגרים לשוק העבודה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צעד מבורך
    ירושלמי 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שה' יעזור להם.
    סגור