מדדים ומחקרים

סקר בחירות דרמטי: גנץ מתקשה לפתוח פער, הליכוד מתקרב

סקר "מעריב": המחנה הממלכתי יורדת ל-30 מנדטים, הליכוד עולה ל-19. בולטים גם העלייה של יש עתיד, הציונות הדתית, מרצ ורע"ם במנדט כל אחת, לצד ירידה של מנדט לש"ס. העבודה נמצאת שוב מתחת לאחוז החסימה

מערכת ice |  2
בני גנץ, בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, תומר נויברג)
סקר חדש שנערך על ידי מכון לזר בשיתוף Panel4All מצביע על התחזקות משמעותית של הימין בבחירות הקרובות. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ יורדת ב-2 מנדטים ל-30, בעוד הליכוד עולה ב-2 ל-19 מנדטים. 
 
הסקר מגלה תמונה מורכבת על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום ובצפון, מלחמת ההתשה מול חמאס והוויכוח על "היום שאחרי" בעזה. מצד אחד, מתחזקת הקואליציה ב-2 מנדטים ל-49. מצד שני, האופוזיציה יורדת ל-61 בלבד.
 
<
בולטים גם העלייה של יש עתיד, הציונות הדתית, מרצ' ורע"ם במנדט כל אחת, לצד ירידה של מנדט לש"ס. העבודה נמצאת שוב מתחת לאחוז החסימה. בשאלת ראשות הממשלה, גנץ מוביל על נתניהו עם 45% מול 35%, אך הפער התכווץ מ-12% בסקר הקודם ל-10%. בקרב מצביעי הימין, 84% מצדיקים את נתניהו בוויכוח על "היום שאחרי", לעומת 76% ממצביעי המרכז-שמאל התומכים בגלנט.  
 
כמחצית מהציבור (48%) תומכים בגלנט בנוגע ל"יום שאחרי", לעומת 34% שמצדיקים את נתניהו. בקרב מצביעי הימין - 9% רק תומכים בגלנט, בשמאל-מרכז - 76% תומכים בו. בקרב מצביעי המפלגות הערביות - 50% עם גלנט. התוצאות מצביעות על התגברות החיכוך והקיטוב בין ימין לשמאל, על רקע הסוגיה הפלסטינית. זאת, במקביל להתחזקות מסוימת של הימין בזירה הפוליטית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סקר
    אזרח 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סקר מובנה הנדוס תודעה והסקר של פילבר מאזן הימין מוביל
    סגור
  • 1.
    לא עוזבים בית גם אם נחרב (ל"ת)
    ביבעזם זו כת 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור