מדדים ומחקרים

סופוס בנתון מעודד: כך הרשויות מסייעות לעסקים שחוו תקיפות כופר

דוח חדש חושף: בניגוד לבעבר, 97% מהארגונים שנפגעו ממתקפות כופר עמדו בקשר עם רשויות אכיפת החוק. "סביבת האיומים מתפתחת כל הזמן - והיא חמורה ומורכבת יותר מאי פעם"
מערכת ice | 
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
חברת סופוס, אשר מפתחת פתרונות אבטחה נגד מתקפות סייבר, מפרסמת ממצאים נוספים מהסקר השנתי שלה ה-"State of Ransomware 2024".  על פי הדו"ח, 97% מהארגונים שנסקרו ונפגעו ממתקפות כופר במהלך השנה האחרונה, עמדו בקשר עם רשויות אכיפת החוק ו/או גופים ממשלתיים רשמיים בניסיון לקבל סיוע סביב השלכות המתקפה.
בנוסף, יותר ממחצית (59%) מהארגונים שפנו לרשויות אכיפת החוק העידו כי היה מדובר בתהליך קל או קל למדי. רק 10% מהמשתמשים אמרו שהניסיון לקבל סיוע היה תהליך קשה. בהתבסס על הסקר, ארגונים שנפגעו פנו לרשויות אכיפת החוק ו/או לגופים ממשלתיים רשמיים בניסיון לקבל מגוון של כלי סיוע במסגרת ההתמודדות עם מתקפות הכופר.
 
61% דיווחו כי קיבלו עצות לגבי התמודדות עם מתקפות הכופר, בעוד ש-60% קיבלו סיוע בחקירת המתקפה. 58% מהארגונים שבהם הוצפנו נתונים, קיבלו עזרה מרשויות החוק כדי לשחזר נתונים.

צ'סטר וישנייבסקי, מנהל טכנולוגיות ראשי בסופוס, צילום באדיבות: יחצ סופוס

צ'סטר וישנייבסקי, מנהל טכנולוגיות ראשי בסופוס, התייחס לנתוני הדוח ואמר: "חברות נמנעו באופן מסורתי מהתקשרות עם רשויות החוק, מחשש שהתקיפה שלהן תהפוך ציבורית. הם חששו שאם יוודע שהם נפלו קורבן למתקפת כופר, זה עלול להשפיע על המוניטין העסקי שלהם ולהחמיר את מצבם. שיימינג של קורבנות היה גם הוא חלק מהשלכות הפגיעה בחברות וארגונים. אבל בחזית זו נרשמה התקדמות, הן בקהילת האבטחה והן ברמת הממשל".
וישנייבסקי, המשיך בדבריו ואמר: "תקנות חדשות בנושא דיווח על אירועי סייבר נרמלו את הקשר עם רשויות אכיפת החוק, ונתוני הסקר אכן מראים שארגונים נוקטים היום צעדים בכיוון הנכון. אם המגזר הציבורי והפרטי ימשיכו לסייע במאמץ קבוצתי לעסקים, תמשיך ותשתפר יכולתנו להתאושש במהירות ולאסוף מידע מודיעיני כדי להגן על אחרים ואף להטיל אחריות על מבצעי ההתקפות ".
וישנייבסקי, סיכם ואמר: "פושעים מצליחים בין השאר בזכות ההיקף והיעילות שבהם הם פועלים. כדי להביס אותם, אנחנו צריכים להיות צעד אחד קדימה בשני התחומים האלה בדיוק. זה אומר שבראיה קדימה, אנחנו צריכים שיתוף פעולה גדול עוד יותר, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי - ואנחנו צריכים את זה ברמה גלובלית.סביבת האיומים של היום מתפתחת כל הזמן - והיא חמורה ומורכבת יותר מאי פעם. הרעים אינם מוגבלים על ידי גבולות בינלאומיים, אז גם אנחנו לא צריכים להיות מוגבלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה