מדדים ומחקרים

המסים כבדים לכם? לא תאמינו מה המצב בישראל לעומת העולם

הטבות המס והקצבאות למשפחות בישראל נמוכות בהרבה מהנורמה ב-OECD. עבור משפחות עם שני ילדים והכנסה משכר ממוצעת, ההקלות במס מפחיתות את שיעור המס ב-5.6 נקודות אחוז בלבד, זאת לעומת 8.3 נקודות אחוז בממוצע הארגון. הפער גדל במשפחות בעלות הכנסות נמוכות יותר
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90, shutterstock)
על פי דו"ח חדש של ארגון ה-OECD, ישראל ממוקמת במקום האחרון מבין 38 המדינות החברות בשיעור המיסוי על עבודה ושכר. עם זאת, הדו"ח חושף פער ניכר בתמיכה שמעניקה המדינה להורים באמצעות הקלות מס וקצבאות ילדים, אשר נמוכה משמעותית מהממוצע בארגון.  
בשנת 2023, שיעור מס ההכנסה האפקטיבי על שכר בישראל עמד על 23.2% בלבד, לעומת ממוצע של 34.8% במדינות החברות. נתון זה ממקם את ישראל כבעלת שיעור המס הנמוך ביותר מבין חברות הארגון. המגמה של ירידה במיסוי עבודה בישראל התרחבה משמעותית בעשרים השנים האחרונות.  
 
מנגד, הטבות המס והקצבאות למשפחות בישראל נמוכות בהרבה מהנורמה ב-OECD. עבור משפחות עם שני ילדים והכנסה משכר ממוצעת, ההקלות במס מפחיתות את שיעור המס ב-5.6 נקודות אחוז בלבד, זאת לעומת 8.3 נקודות אחוז בממוצע הארגון. הפער גדל במשפחות בעלות הכנסות נמוכות יותר.
בהקשר של השתתפות המעסיקים בתשלומי ביטוח לאומי, ישראל נמצאת גם כן בתחתית הרשימה. הפרשות המעסיקים בישראל עומדות על כ-5.7% מהשכר לפני מס, נתון הנמוך משמעותית מהממוצע של 15.5% במדינות החברות.
ממצאי הדו"ח מצביעים על כשלים משמעותיים במערכת המיסוי בישראל - מחד מיסוי חסר על עבודה ושכירים, ומאידך תמיכה לקויה במשפחות ובהורים. כלכלני הארגון צפויים להמליץ למקבלי ההחלטות בישראל לשקול התאמות במדיניות המס והרווחה על מנת להתקרב לנורמות המקובלות במדינות המפותחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה