מדדים ומחקרים

סקר בחירות משוגע: קאמבק של בנט ימחק את גדעון סער?

אם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט וראש המוסד לשעבר יוסי כהן ייכנסו לקלחת. במקרה כזה, המחנה הממלכתי צונחת ל-21 מנדטים, הליכוד יורדת ל-15, יש עתיד נחלשת בדרך ל-10 מנדטים וסער מתחת לאחוז החסימה, בלי המהלך הזה, המחנה הממלכתי עדיין בדרך להשגת ממשלה
מערכת ice |  3
גדעון סער, נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, נעם רבקין פנטון)
לצד כל הסקרים שנערכו אמש [רביעי] בכל הערוצים המרכזיים, זאת בעקבות המהלך הפוליטי המטלטל של השר גדעון סער שהחליט להפרד מהמחנה הממלכתי, בהובלת בני גנץ. ועדיין זו עדיין המפלגה הגדולה בישראל לפי סקר חדשות 13, אך היא ירדה ל-34 מנדטים  בלבד, זאת בהשוואה ל-39 שקיבל בסקר הקודם של קמיל פוקס.
'הימין הממלכתי' בראשות סער זוכה ל-6 מנדטים בלבד, כאשר הליכוד בראשות בנימין נתניהו פחות או יותר יציבה, עם 17 מנדטים בלבד, הבאה אחריה היא יש עתיד של יאיר לפיד שמתחזקת ל-14 מנדטים. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר וש"ס בראשות אריה דרעי יציבות על 9 מנדטים כל אחת.

גם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים כשהיא חווה ירידה של מנדט אחד. יהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים בלבד. חד"ש-תע"ל, רע"מ, מרצ והציונות הדתית מקבלות 4 מנדטים כל אחת, כאשר כמו בכל הסקרים מאז החלו, העבודה ובל"ד מתחת לאחוז החסימה.
מפגת הגושים מראה שמפלגות ממשלת 'לא עם נתניהו', מקבלות 64 מנדטים, כאשר זאת ללא מפלגתו של סער. בקואליציה סופרים 46 מנדטים בלבד. תרחיש מעניין הוא אם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט וראש המוסד לשעבר יוסי כהן ייכנסו לקלחת. במקרה כזה, המחנה הממלכתי צונחת ל-21 מנדטים, הליכוד יורדת ל-15, יש עתיד נחלשת בדרך ל-10 מנדטים וסער מתחת לאחוז החסימה, עוצמה יהודית תרד ל-7 מנדטים ויהדות התורה יורדת ל-6.
מתברר כי מפלגה חדשה שיוביל בנט שווה 18 מנדטים. מפלגה אותה יכול להוביל יוסי כהן מקבלת 11 מנדטים. בנט וכהן עם 29 מנדטים קריטיים להקמת ממשלה הבאה ויוכלו להכריע את הכף לכאן או לכאן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    2014
    ההגמוניה 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו שיתחילו לחקור את סער על 2014 .סער יחליף עוד מפלגות עד לחירות. לא לשכוח שבנט הלך עם הערבים וגנב את קולות הימין . הם בסוף יתחברו למפלגות הערביות.
    סגור
  • 2.
    ענננ
    עעעע 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הייתי מציע ליוסי כהן להיכנס לפוליטיקה כל חיבור של יוסי כהן לא יצלח
    סגור
  • 1.
    חחחחחחחחחחחח, סקר חדשות 13 ממש אמין
    אריה 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חיים בסרט
    סגור