מדדים ומחקרים

סקר לקראת יום האישה: פגיעה בתנאי העסקת נשים

על פי סקר מיוחד לקראת יום האישה הבינלאומי 2024 ובצל מלחמת חרבות ברזל, עולה כי קיימת פגיעה בתנאי העסקתן של נשים, היעדרות גבוהה מהעבודה וירידה משמעותית בזמינות לעבודה - כל אלה בפער מול הגברים
דוד זולדן |  1
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock)
לקראת יום האישה הבין-לאומי שיצוין השבוע, 8.3.2024, ערך פאנל המשיבים האינטרנטי panel4ALL, עבור נציבות שוויון בעבודה במשרד הכלכלה, סקר בקרב 1,051 משיבים/ות, הורים לילדים בגילאי 0-14. מהסקר עולה שכשליש מהמשיבים/ות ציינו כי תנאי העסקתם נפגעו בשל היותם הורים כאשר הפגיעה הגבוה יותר הייתה בקרב בעלי הכנסה נמוכה ובקרב הורים לילדים קטנים בגילאי 0-5. 
יחד עם זאת, הפגיעה בתנאי העסקה גבוהה יותר בקרב נשים מול גברים (35% לעומת 26%), כאשר רוב ההורים מציינים כי זמינותם לעבודה נפגעה לאחר ה07.10.2024 – נשים, באופן משמעותי יותר מגברים (61% לעומת 44%). 
עוד עולה כי זמינותן לעבודה של נשים נפגעה משמעותית יותר מזו של גברים (61% לעומת 44%) והיעדרותן של נשים מהעבודה גבוה משמעותית מזו של גברים (57% לעומת 38%). 
ובנוסף, כשליש מהמשיבים ציינו כי הסטטוס התעסוקתי שלהם נפגע בעקבות המלחמה אולם שיעור גדול של נשים הוצאו לחל"ת וכשליש מבני/ות זוג של משרתי מילואים מדווחים על פגיעה ביחסי עבודה עם המעסיק. 
נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה פועלת מכוח חוק שיווין הזדמנויות בעבודה, במטרה להתמודד עם האפליה ואי השוויון המתקיימים בשוק העבודה, זאת באמצעות אכיפה אזרחית של חוקי העבודה וכן הטמעת נורמות של שיווין וגיוון בשוק עבודה. כן פועלת הנציבות למיגור האפליה בשוק העבודה וליצירת מודעות ציבורית באמצעות פעולות הסברה הדרכה וחינוך.
 
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "שוק העבודה ספג טלטלה עם פרוץ המלחמה, הראשונות להיפגע היו הנשים בחזית שוק העבודה, אימהות לילדים קטנים ובנות זוג למשרתי מילואים. אירועי ה7.10 לימדו את כולנו כי השיח על מעמדן ויכולותיהן של נשים בשוק העבודה, בצבא, ובכל תחום שייך לעולם ישן, עתה נותר לעמוד על זכויותיהן לשוויון בשוק העבודה ולצמצום פערים לטובת החברה כולה, משימה המוטלת על כולנו".
נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, עו"ד אורית שרפי: "הפערים בעבודה בין גברים לנשים העמיקו בתקופת המלחמה, זאת בנוסף לפגיעה במעמדן של בנות הזוג של משרתי המילואים. בשנת 2024 אנו אמורים לראות צמצום פערים וקידום ייצוג והשתלבות של נשים בכל הדרגות והמשרות במשק״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בן גביר - הסכנה הגדולה ביותר לנשים
    סבתא 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שמנע את חקירת חוק האיזוק האלקטרוני, ושלל תקציב ממרכז מיכל סלה - אנחנו יודעות מי האיש הכי מסוכן לנו בממשלה.
    סגור