נדל"ן ותשתיות

נתניהו אישר: הממשלה תעביר 800 מיליון שקל לרשות הפלסטינית

לאחר מחלוקת בין שרי האוצר והביטחון, כספי הסילוקין ששייכים להתחשבנויות המיסים עם ישראל יועברו כרגיל. הסכום אמור לשמש את אבו מאזן לתשלום משכורות לעובדים, בדגש על 32 אלף אנשי המנגנונים הביטחוניים. הכספים המיועדים לרצועת עזה יקוזזו. את הצעת הפשרה קידם שר האנרגיה ישראל כץ
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ דנה קופל/POOL)
לאחר קרב איתנים מתוקשר בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבין שר הביטחון האלוף (במיל') יואב גלנט, שבו תמכו כל ראשי מערכת הביטחון וחלק ניכר בקואליציה, החליט אמש (חמישי) הקבינט המדיני ביטחוני להעביר לרשות הפלסטינית את הכספים המגיעים לה, ולקזז מהם את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. 
כספי הסילוקין ששייכים לרשות מהתחשבנויות מיסים עם ישראל יועברו כרגיל. ההחלטה אינה התקבלה פה אחד. כספי הסילוקין הם למעשה החזרי מס על עבודת פועלים ותנועת סחורות שישראל מעבירה מדי חודש לרשות הפלסטינית, ומהווים 65% מתקציבה השנתי.  הסכום נע בין 750 ל-800 מיליון שקל, כאשר כ-120 מיליון שקל מתוכם מיועדים לעזה. רוב הסכום אמור לשמש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לתשלום משכורות לעובדי הרשות, בדגש על 32 אלף אנשי המנגנונים הביטחוניים.
ההחלטה התקבלה בעקבות פגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האנרגיה ישראל כץ, שבחלקה נכח גם סמוטריץ. הפגישה ארכה כשעתיים, ובמהלכה כץ העלה את הפתרון של קיזוז הכספים לעזה כפשרה. החלטה נוספת שהתקבלה היא שישראל מנתקת כל מגע עם עזה. על פי החלטת הקבינט מהערב, לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מעזה והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה.
 
יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' התעקש זה זמן רב שלא להעביר החודש לרשות הפלסטינית את כספי הסילוקין ששייכים לה מהתחשבנויות מיסים עם ישראל.  מנגד, שר הביטחון יואב גלנט טוען שיש להעביר במיידי את הכספים האלה כדי לשמור על היציבות היחסית בשטחי יהודה ושומרון. 
 
השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הצביע נגד שתי ההחלטות כשבהחלטה להעביר לרשות את התקציב עם קיזוז לעזה בן גביר היה בדעת יחיד נגד ואילו סמוטריץ' נמנע. בהחלטה להחזיר את 3,200 העצורים לעזה הצביעה נגד גם השרה מירי רגב. הקבינט גם החליט שנכון לעת עתה, הפועלים מיהודה ושומרון לא יחזרו לעבודה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חלוקת כספים
    איו 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלם זה פה
    סגור
  • 3.
    טמטום
    נפתלי 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כך פיטמת את חמס כך כעת גם את הרשות די תמסור את המפתחות וסע יחד עם הדיילת הבלונדינית
    סגור
  • 2.
    לביבי וליתר המנהיגים
    גזורי 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא אתה ולא לפיד ולא גנץ ולא שמנץ לא יכולים לשנות את המזרח התיכון ואתם יודעים זאת וגם העם השפוי יודע זאת כל הפאקה פאקה עובדים רק על צעירים כי הם נאיבים
    סגור
  • 1.
    מאטמטמים, אבו מאזן תומך טרור ונותן כסף לטרור
    אמיר 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש עובדות, דיי לזבל הזה, אל תתנו להם הסף
    סגור