נדל"ן ותשתיות

אינטל בדרך להתרחבות? ההחלטה הדרמטית של הממשלה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה לאשר הרחבה נוספת של המרקם העירוני של העיר קרית גת. המטרה: אזורי פיתוח נוספים, מרחבים ירוקים, וכן הגדלת שטחם של מפעלי חברת ההייטק אינטל. מנכ"ל מינהל התכנון: "מנוע צמיחה כלכלי חשוב למדינת ישראל"
מערכת ice |  5
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות הרב נתן אלנתן, המליצה היום (שלישי), לממשלה על אישור הרחבה נוספת של המרקם העירוני של קרית גת, אשר נועדה לאפשר בחינה תכנונית של פוטנציאל שטחי פיתוח נוספים שיאפשרו מענה רחב למגוון אוכלוסיות, וכן שטחים פתוחים לטובת תושבי המרקם העירוני בראייה ארוכת טווח. לשם כך, נדרש לבצע עדכון בתוכנית המתאר הארצית של מדינת ישראל (תמ"א 35).
בהחלטת המועצה הארצית הודגש כי חיזוקה של העיר קרית גת, שהינה יישוב עירוני משמעותי במרחב נפת אשקלון, המצוי בנגישות לאמצעי תחבורה ולשטחי תעסוקה, עולה בקנה אחד עם העיקרון העומד בבסיסה של מדיניות התכנון הארצית להכוונת עיקר הפיתוח למרקמים העירוניים ויצירת מלאי תכנוני של יחידות דיור ביישובים העירוניים.

במרץ 2021 החליטה המועצה הארצית על הרחבת המרקם העירוני של קרית גת בעקבות התוכנית המתאר הכוללנית שקודמה לעיר וכיום כאמור הוחלט על הרחבה נוספת שתאפשר הגשת תוכניות ברמה המחוזית. יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית, הרב נתן אלנתן: "אנחנו ממשיכים בתנופת הפיתוח בדרום הארץ ושל העיר קריית גת. תיקון תמ"א 35 תאפשר קידום של עשרות אלפי יחידות דיור, דבר שיסייע מאוד במאבק שלנו במצוקת הדיור לכל המגזרים".
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "החלטת המועצה הארצית משקפת את מדיניות התכנון שרואה בקרית גת עיר מרכזית בישראל עם פוטנציאל פיתוח משמעותי של היצע יחידות הדיור. כמו כן, הרחבת מרקם הפיתוח של קרית גת, יאפשר את הרחבת מפעל אינטל דרומה שיהווה צמיחה מנוע צמיחה כלכלי חשוב למדינת ישראל בכלל ובדרום בפרט".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גאונות
    אדי 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעשה חכם מאאאאאד ממש גאונות.כבוד לעיר ק.גת
    סגור
  • 4.
    הכל בזכות ראש העיר שלכם !
    גימלאי תע" א 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קריית גת זכתה בראש איש פשוט מצויין לא כל עיר זוכה לאדם כזה " תעשה ותצליח".
    סגור
  • 3.
    יישר כח (ל"ת)
    רז 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מה????
    צביקה 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ומה אומרים האנרכיסטים ??? בטח לא מתאים לחזון שלהם!!! קדימה תעזבו את ישראל ולכו לכל הרוחות !!!
    סגור
  • 1.
    2 מפעליםנחדשים לאינטל בקרית גת
    גדעון 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התעוררו: כבר חמש שנים מדברים על שני מפעלים חדשים של אינטל בקרית גת.
    סגור