נדל"ן ותשתיות
מהפכה בכביש 6: השדרוג בכ-810 מיליון שקל ישים סוף לפקקים?
קבוצת אורון זכתה במכרז של חברת דרך ארץ לביצוע עבודות סלילה וגישור להרחבה של כביש 6 בקטע שבין מחלף ניצני עוז עד מחלף עירון באורך של כ-20.3 ק"מ. התמורה בגין העבודות הינה פאושלית בסך של כ-810 מיליון שקל
קבוצת אורון הודיעה כי קיבלה היום (שני) הודעה על זכייתה של חברת הבת אורון תשתיות ובניה (ג.י) בע"מ (100%) במכרז מסוג תכנון וביצוע (DESIGN BUILD) של חברת דרך ארץ הייווייז (1997) בע"מ, לביצוע עבודות סלילה וגישור להרחבה של כביש 6 בקטע שבין מחלף ניצני עוז עד מחלף עירון באורך של כ-20.3 ק"מ ("המכרז" או "הפרויקט"), מה שעשוי להקל על הפקקים.
בהתאם לתנאי המכרז, התמורה בגין העבודות הינה פאושלית בסך של כ-810 מיליון שקל (בתוספת מע"מ כדין) והיא צמודה בעיקרה למדד מחירי תשומה בסלילה וגישור ובחלקה למדד מחירי תשומה בבנייה. תקופת התכנון והביצוע על פי תנאי המכרז הינה כ-60 חודשים.
מר יואל עזריה, יו"ר החברה ומבעלי השליטה, מסר: "אנו שמחים לבשר על זכיה בפרויקט משמעותי בהיקפו ובחשיבותו, הכולל הרחבת נתיבי הנסיעה בקטע המרכזי של ציר התחבורה הראשי בישראל. זכיה זו חוזרת ומעידה על היכולות המקצועיות והניהוליות שנבנו בקבוצה במהלך השנים, אשר יחד עם האיתנות הפיננסית מאפשרות לנו להתמודד ולזכות בפרויקטים שכאלו. כתוצאה מזכיה זו גדל צבר הפרויקטים של החברה לסך של כ-2.5 מילאירד שקל".
להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט דומה לשיעורי הרווח לפיהם החברה נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה. בהתחשב בהיקף הפרויקט ותנאיו, בכוונת החברה לממן את הפרויקט ממקורות עצמאיים וכן ממקורות מימון חיצוניים.
עוד ב-
יודגש כי הערכת החברה בדבר שיעור הרווח הגולמי הצפוי הינו מידע צופה פני עתיד, כמשמעותו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח - 1968, אשר אין וודאות בהתממשותו. הערכות החברה כאמור מבוססות, בין היתר, על המידע הקיים בידי החברה נכון למועד הדוח, בהתחשב בניסיונה של החברה בפרויקטים מסוג זה, ומושפע, בין היתר, בקצב התקדמות העבודות וכן בגורמי הסיכון החלים על פעילותה של החברה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(25):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
21.נתיב מיוחדשי 09/2023/17הגב לתגובה זו0 0רוב הפקקים נוצר רק ממשאיות שעוקפות צריך לתת חוק שאין להם אפשרות לעקוף היכן שיש שתי נתיבים ואז כל העומסים יפחתוסגור
-
20.פיצוי לנהגשי 09/2023/17הגב לתגובה זו0 0כביש בדיחה כל הזמן פקוק לפחות שיחסירו על העבודה בענייםסגור
-
19.810 מילון לפרויקט-שעשוי להקל- (ל"ת)גל 09/2023/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.בדיחהזיו 09/2023/16הגב לתגובה זו0 020 ק'מ 5 שנים פשוט בדיחה כמו כל דבר במדינה הזאתסגור
-
17.כביש 6אושי 09/2023/15הגב לתגובה זו0 0די נימאס אנחנו משלמים כבר על הכביש הזה יותר מידי מאז שסימו אותו...צריך להתחיל לפתוח חלק ניקר מימנו לנסיעה בחינם לנהגים כמה עוד הם יעשו כסף על החשבון הגב של כולנו...הם עשו כבר 6 פעמים את עלות הכביש והגיעה השעה שגם אנחנו הנהגים ניזכה לנסוע בחינם בחלקים מהכביש...על שרת התחבורה מירי רגב לפתוח מקטעים לנסיעה בחינם..הם גובים המון כסף מהאזרח .וגם קנסות שאנחנו מקבלים...מי שבעד לפתוח חלק מכביש 6 לנסיעה בחינם..סגור
- טען עוד
-
16.הבעייה לא שם אלא אחרי עיתון לכיוון דרום!אחד 09/2023/15הגב לתגובה זו0 0חלם וטמטום. מה הם מרחיבים את הקטע בין עין תות לעירון? הרי הפקק בבוקר הוא מירון ועד מחלף אייל לדרום. הרחבת הקטע רק יגרום לעוד תנועה להיתקע בפקק שיתחיל מעין תות ויגיע לאייל. שישקיעו כסף לבדוק איך פותרים קודם את הפקק של עירון עד מחלף אייל שמתחיל כבר בחמש וחצי בבוקר ולוקח בין שעה לשעה וחצי לעבור. אחר כך שירחיבו במקומות אחרים. הם רושמים רווח של מיליארדי שקלים על חשבון אלו שעומדים בפקקים בבוקר.סגור
-
15.ומה עם הוספת מסלול שלישי ותאורה מעירון לעין תות?חי 09/2023/14הגב לתגובה זו2 0הקטע בין מחלף עירון לעין תות עם שני מסלולים בלבד ולא שלושה, ובנוסף הכביש ללא תאורה. יש לפעול להוספת מסלול שלישי בקטע וכן להוספת תאורה.סגור
-
14.וממחלף עירון פקק חדש יותר גרוע מהקייםחגי 09/2023/14הגב לתגובה זו1 020 קמ ב 5 שנים ???? עכשיו 5 שנים של פקקים בגלל עבודות בכבישסגור
-
13.כביש 6אחד שיודע 09/2023/13הגב לתגובה זו0 0ממש בושה לפחות שנתיים לא יגבו תשלום על קטע זה. אני לא מבין הרי האוכלוסיה רק הולכת וגדלה , למה מלכתחילה לא בוני את הכבישים עם שלושה ויותר מסלולים אם היו עושים זאת מלכתחילה העלות הייתה מכסימום 100 מליון . לא 800 עכשיו . תלמדו מהסינים שלא מרחיבים את הכבישים כל שנה . פשוט בונים וסוללים הכל סופי כבר בהתחלה . זה הכי זולסגור
-
12.20 ק"מ ב 5 שנים. עלוב פתטימנחם 09/2023/13הגב לתגובה זו5 0מראה יותר מכל על תכנון וניהול ירודיםסגור
-
יטל 09/2023/15הגב לתגובה זו0 07 שניםסגור
-
11.מאחז עינייםJojo 09/2023/13הגב לתגובה זו0 0גם 10 נתיבים לא יעזור המחלפים והירידה והכניסה לערים יוצרים צוואר שגורם לפקקים וזה עוד תרגיל להאריך להם חוזה ובעלות על הכביש להמשיך לחלוב את האזרחיםסגור
-
10.פחאבו ירין 09/2023/12הגב לתגובה זו1 0צריך לפתוח ולסלול יצאות ישיר לערים סמוכות לכביש 6 למשל לעשות חיבור ישיר ניסה ויצאה לחריש לעיר טירה לבת חפר לחבר בין 6לכביש השומרון קלקיליה וכדומה ובכך יפחית ויחסוך פקקים מסלול מיוחד רק משאיותסגור
-
9.הקטע הדרומי לא מעניין אף אחדרובי 09/2023/12הגב לתגובה זו0 0בקטע הדרומי יש 2 מסלולים שגורמים לפקקים ונסיעה איטית,הדרום לא מעניין את המדינהסגור
-
8.לא יפתור. רק שישה מסלולים לכל צד זה חוצה ישראליגאל 09/2023/12הגב לתגובה זו2 0תקשיבו לי תזמינו אותי נפתור יחד את הפרקים בכביש שש . חשיבה מחוץ לקופסה בלבד. עוד מסלול בקטע מסויים לא יעזור . אולי רק לשנתיים חבל . הקמתם מחלף חדש כפר סבא חסמתם התרחבות 'ל כביש שש טיפשות ישראליתסגור
-
7.כרגיל דואגים רק למדינת תל-אביבמשה 09/2023/12הגב לתגובה זו4 1כרגיל דואגים רק למדינת תל-אבי, מה עם הרחבה בין צומת עירון לצומת עין תות? עד מתי שני מסלולים בלבד? שם אין פקקים, בעיקר מדרום לצפון? הצפוניים כרגיל שקופים מחוץ למדינה. ????סגור
-
ההרחבה היא ב 4 מקטעיםמיכאל 09/2023/12הגב לתגובה זו1 0ההרחבה היא ב 4 מקטעים שונים אורון זכתה במקטע שבין נצני עוז לעירון אז ממש לא תל אביבסגור
-
6.הפקק בה הידיעה נמצא במנהרת בן שמן.מושיק 09/2023/12הגב לתגובה זו1 0עד שלא ירחיבו את המנהרה והכביש עד כביש אחד בלפחות שני נתיבים תמיד יהיה שם פקק.סגור
-
5.עשרים ק"מ בחמש שנים?בסין זה לוקח אולי חודש. (ל"ת)עידו 09/2023/12הגב לתגובה זו4 0סגור
-
4.מה עם הרחבת הכביש במקום שבו היו קברים?ירון 09/2023/12הגב לתגובה זו0 0הקטע הזה תוכנן להיות שלושה נתיבים, ובפועל נסללו רק שניים כי נמצאו קברים והחרדים השתוללו ולאף אחד לא היה אינטרס להתעסק איתם. מימשו איזה פטנט של הכביש "צף" עם חלל תת קרקעי בהוצאה מטורפת, וארובות ש"מאווררות" את הטומאה. מקסימום אנשים יעמדו בפרקים בעתיד. איך הבעיה הזו נפתרה?סגור
-
3.5 שנים ל-20 ק"מ. 5 טרקטורים ו20 תאילנדים (ל"ת)ישראל 2023 09/2023/12הגב לתגובה זו3 0סגור
-
אולי הגיע הזמן לגלותנהג 09/2023/13הגב לתגובה זו0 0מי הרוויח ממריחת זמן הרחבת כביש יוקנעם - עין תות ? ומה היה התרגיל ?סגור
-
2.אף אחד גם ככה לא קורא את הערוץ הזה..אבי 09/2023/11הגב לתגובה זו0 0אבל התשובה היא לא.סגור
-
1.סוף לפקקים זה רק תחבורה ציבורית ולא שום כביש (ל"ת)מתי תפנימו כבר 09/2023/11הגב לתגובה זו1 1סגור
-
להזכירכםטל"ח 09/2023/11הגב לתגובה זו0 0ובכמה תמחרו למדינה הארכת הזיכיון והוספת הנתיב? 2,500 אלף שקלים. בניכוי עלויות התפעול ורענון חלק מהכביש, מדובר על שולי רווח מכובדים מאוד. מקצועניםסגור