נדל"ן ותשתיות

סופרין בעסקת ענק: זה הנכס שרכשה בעבור 119 מיליון שקל

על פי הדיווח לבורסה, סופרין ווייס התקשרו בהסכם אופציה עם קבוצת חברות פרטיות וזאת עבור רכישת קרקע של כ- 19 דונם, המיועדת לאחסנה, לוגיסטיקה ומסחר באזור התעשייה הצפוני של אשדוד
מערכת ice | 
הדמיה טכנופארק אשדוד (צילום בר לוי אדריכלים)
קבוצת סופרין, העוסקת בייזום, ניהול והקמה של פרויקטים למגורים, משרדים, מסחר ולוגיסטיקה, הודיע הבוקר (רביעי) כי תקים יחד עם קבוצת וייס מרלו"ג באשדוד מבית המותג "טכנופארק" של הקבוצה. 
סופרין ווייס התקשרו בהסכם אופציה עם קבוצת חברות פרטיות וזאת עבור רכישת קרקע של כ- 19 דונם, המיועדת לאחסנה, לוגיסטיקה ומסחר באזור התעשייה הצפוני של אשדוד. מטרת ההתקשרות הינה ייזום והקמה של פרויקט לוגיסטיקה, אחסנה ומסחר, בהיקף של כ- 51,000 מ"ר על פני 4 קומות, וזאת בדרך של גיבוש קבוצת רכישה וסיחור האופציה על ידי שתי החברות, וכן מתן שירותי ניהול הנדסי על ידי קבוצת סופרין לקבוצת הרכישה, מהרגע שזו תרכוש את הזכויות במקרקעין, ככל שתמומש האופציה.
האופציה ניתנה לחברות לתקופה שלא תפחת מ-12 חודשים, כאשר לחברות קיימת הזכות להאריך את תקופת האופציה ב- 3 חודשים נוספים, וזאת עבור תמורת תשלום של 2.4 מיליון שקלים. ככל ותמומש האופציה לרכישת הקרקע, עלות הקרקע נקבע לסך של כ- 119 מיליון שקלים. את קבוצת סופרין וקבוצת וייס ייצגו עוה״ד שי עדולם ורותם וגמן ממשרד עדולם ושות׳, ואת המוכרים ייצגו עוה"ד אביב פריאנטי ומירב קריספין ממשרד הרצוג פוקס נאמן.
הפרויקט הנמצא באזור התעשייה הצפוני של אשדוד נהנה מנגישות מעולה, עם חיבור לנמל אשדוד. כמו כן הוא ממוקם בסמוך למחלף אשדוד צפון המתחבר לכביש 4, וכ- 15 דקות ממחלף שורק של כביש 6. זהו פרויקט מר"לוג רביעי שיוזמות שתי החברות יחד לאחר שקידמו באמצעות קבוצת רכישה מרכזים לוגיסטיים מבית "טכנופארק" בערים נשר, חולון ואבן יהודה הנמצאים בשלבי תכנון, הקמה ואכלוס שונים.
טכנופארק הוא מותג מוכר בענף הלוגיסטיקה. מדובר במרכז לוגיסטי חדשני המיועד לתעשייה קלה, בו יכולים לראשונה בעלי מקצועות חופשיים, בעלי מלאכה או משקיעים לרכוש שטחים ייעודיים למלאכה, אחסנה ולוגיסטיקה בגדלים שונים.
על פי נתוני קבוצת NEWMARK NATAM המספקת שירותי נדל"ן למגזר העסקי לחציון השני של 2022, תחום האחסנה והלוגיסטיקה ממשיך להציג ביקושים גבוהים וזאת למרות ההאטה בענף הנדל"ן. כאשר מחיר לדונם קרקע מגיע כבר לכ- 9 מיליון שקלים בחלק מהאזורים במרכז. באזור אשדוד מגיעים המחירים לכ- 7.5 מיליון שקל לדונם בממוצע, כך שהתמורה שנקבעה לרכישת הקרקע, העומדת על כ-6.3 מיליון ש"ח לדונם, משקפת מחיר נמוך בכ- 19% מהמחיר הממוצע לדונם לוגיסטיקה באשדוד.
צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר קבוצת סופרין: ״עליית המסחר המקוון, הצורך התמידי  והתחרות בהעברת סחורות מגוונות יותר למרכזי אוכלוסייה, הפך את השילוח והלוגיסטיקה בעולם בכלל ובישראל בפרט לענף מוביל במשק. הצמיחה המשמעותית בביקושים למחסנים, חוות שרתים ומרכזי הפצה וקירור [הקפאה] אף הוסיפו גיוון וחיזקו את הביקושים בתחום זה עוד יותר. כאשר לעומתם, נחשף מחסור משמעותי במרכזים לוגיסטיים ליד נמלים, שדות תעופה ובעיקר ליד מרכזי אוכלוסייה. על כן אשדוד שהיא עיר נמל, מהווה מיקום אטרקטיבי מאוד עבור מתחמי לוגיסטיקה, אחסנה ותעשיה".
עוד הוא הוסיף: "קבוצת סופרין ממשיכה בהרחבת פעילותה. בכוונתנו לגבש קבוצת רכישה במטרה להקים על הקרקע פרויקט לוגיסטיקה, אחסנה ומסחר (טכנופארק) ברמה הגבוהה ביותר, בדומה לפרויקט טכנופארק חולון המאוכלס, פרויקט טכנופארק אבן יהודה ששלב א' שלו נמצא כעת בשלבי סיום הבניה ופרויקט טכנופארק נשר שנמצא בתכנון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה