נדל"ן ותשתיות

ירושלים מתרחבת בפרויקט ענק: מאות דירות חדשות בדרך

הוועדה המחוזית נתנה אישור עקרוני לפרויקט הפינוי בינוי הראשון במסלול יזמי בשכונת רמות החרדית בירושלים, במסגרת הפרויקט ייבנו 3 בניינים חדשים בני 8 קומות ובהם כ-210 דירות חדשות
מערכת ice |  2
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
קבוצת נתיב קיבלה אישור עקרוני מהוועדה המחוזית ירושלים לפרויקט פינוי בינוי בשכונת רמות בירושלים. מדובר בפרויקט פינוי בינוי הראשון בשכונה שמקודם במסלול יזמי, אשר יוביל את הדרך לקידום פרויקטים נוספים מול הקהילה החרדית. המתחם נמצא ברחוב סולם יעקב, ובמסגרת התוכנית ייבנו 3 בניינים חדשים בני 8 קומות ובהם כ-210 דירות חדשות, במקום בניין אחד ישן עם 3 כניסות ו-52 דירות.
שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב "הפרויקט לווה באתגרים תכנוניים וחברתיים. האתגר התכנוני היה בטופוגרפיה המיוחדת בשכונה. שכונת  רמות בנויה על צלע הר בגובה כ-885 מטר מעל גובה פני הים, והאוכלוסיה בה ברובה היא מהמגזר החרדי שלא נעזרת במעלית, ולכן נדרשה יצירתיות תכנונית כדי לבנות בניינים המתאימים לקהל היעד. האתגר החברתי היה לגשר על פערי התרבות בין הסוגים השונים של הדיירים, מזרמים שונים של האוכלוסיה החרדית, אופי התכנון התואם והתמורות שהם יקבלו.

שלב החתימות בפרויקטים במגזר הכללי עשוי להימשך תקופה ארוכה בשל פערים בין הדיירים והתנגדויות. במקרה הזה, בזכות ההירתמות של רב השכונה שתמך בפרויקט ונתן את ברכתו לצאת לדרך, ביום החתימות הראשון חתמו כמעט 50% אחוז מהדיירים. מהר מאוד הגענו לרוב הדרוש וכיום הפרויקט עומד על מעל 80% חתימות". יש לציין כי הוועדה המקומית ירושלים תומכת בפרויקט ונציגיה השתתפו בדיון בוועדה המחוזית עם קבוצת נתיב.
גרידינגר הוסיף כי "אנחנו מקווים שתוך חצי שנה התכנית תעלה לוועדה המקומית ותקבל את המלצת הוועדה להצטרפות העירייה לתכנית ולהגשת המסמכים לוועדה המחוזית. אנו מאמינים שכאשר הפרויקט יצא לדרך הוא יפרוץ את הדרך להתחדשות השכונה כולה".
שכונת רמות ממוקמת בצפון-מערב ירושלים והיא אחת השכונות הגדולות בארץ עם כ-56 אלף תושבים, רובם מהמגזר החרדי. השכונה ממוקמת על הציר התעבורתי המרכזי של צפון העיר לתל אביב. היא מחברת בין העיר הגדולה ירושלים לבין היישובים הקהילתיים היושבים על ציר זה או בסביבתו. עיריית ירושלים תומכת מאוד בהתחדשות השכונה, ושואפת ליצור בה תוכנית אורבנית עם ציר הליכתי, שטחי מסחר התואמים לאוכלוסיה וחיבור לכביש רמות הראשי. לפרויקט משקל רב עבור העיר ירושלים והעירייה.
קבוצת נתיב ביצעה, מבצעת ומתכננת על קרקעות בבעלותה כ-12,000 יח"ד ברחבי הארץ. מחלקת התחדשות עירונית של החברה מקדמת כ-7,500 יח"ד. קבוצת נתיב מביאה עימה לפרויקטים שהיא מקדמת כיום עוצמה, ידע וניסיון רב של מעל 30 שנה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העיריות רוצות להתעשר מארנונה
    מרי 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רומסים את האזרח ברגל גסה אין אפשרות לא לחתום הם כל הזמן מגדילים את אחוז המסכימים ממש בושה העיר נראת גוש בטון
    סגור
  • 1.
    העיריות רומסות את התושבים
    מרי 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד קוראים לזה התחדשות זה אומללות מי בכלל רוצה לגור ברבי קומות סיוט אחד גדול גם ככה אין חניה ומה יהייה כשיבואו הילדים החברים ממ הרלאם
    סגור