נדל"ן ותשתיות

הקבלנים עושים סוף לפועלים הפלסטינים? "ענף השיפוצים גוסס"

התאחדות קבלני השיפוצים לבן גביר "זמן לנקוט צעדים נגד עובדי הצמתים הפלסטינאים". על פי הערכות בענף, עובדי הצמתים נוגסים בלמעלה מ-15 אחוז מעבודות קבלני השיפוצים , עובדים ללא ביטוח וללא היתר עבודה חוקי ואף מהווים סכנה בטיחותית בכניסתם לבתים בישראל.
מערכת ice |  2
שיפוצניק (צילום freepik)
הבוקר, (ראשון) שיגר יושב ראש התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב מכתב לשר לביטחון פנים, ח"כ איתמר בן גביר. במכתב קורא סיב לנקוט צעדים למניעת תופעה אשר לא מתמודדים איתה שנים בישראל והולכת וגוברת באופן משמעותי על פי הערכות גם בגלל יוקר המחייה.
לדבריו במכתב, עובדי "הצמתים" הפלסטינאים, מהווים תחרות בלתי הוגנת למול קבלני השיפוצים הרשומים אשר מעסיקים עובדים באופן חוקי, עוברים הכשרות מקצועיות ומשלמים מיסים כדת וכדין.
 
במכתב הוסבר: "לאחרונה, עם העלייה ביוקר המחייה אנו מזהים עלייה באחוזי קבלת תלונות על עבודה לא מקצועית, על עובד פלסטינאי שברח באמצע ועוד. על פי הערכות, הנגיסה של העובדים הלא חוקיים מהווה למעלה מ-15 אחוזים מעבודות קבלני השיפוצים שמהווים בשנה כ-40,000 בתי אב אשר "משופצים" על ידי עובדי צמתים שאוחזים בהיתר למסחר או להיתר עבןדה חוקי רק אצל קבלן בניין או שיפוצים". 
הדבר מהווה תחרות בלתי הוגנת ומחסור בעבודות חמור שהחל בענף עוד בפסח האחרון שהיה לתקופת השיפוצים החלשה ביותר מזה שנים. דווקא בעונת השיא. אותם עובדים פלסטינאים, אשר מחכים לקבלת עבודה בצמתים, מחזיקים ברישיון עבודה או רישיון סוחר ולא רישיון להיות קבלן ולעבוד ישר ללקוח הסופי, דבר שגורם לאפליה למול קבלני השיפוצים וגורמים להפסדים גדולים לקבלני שיפוצים רבים, לענף כולו וגם למדינת ישראל. אותם עובדים מהווים סכנה בטחונית חמורה בכניסתם לבתים, הן מבחינה מקצועית כאשר לא ידוע על כל הסמכה מקצועית והם אינם מבוטחים בעבודתם ועובדים ללא השגחה .
ערן סיב, יור התאחדות קבלני השיפוצים: "בחודשים האחרונים יש תחושה שענף השיפוצים גוסס. את תופעת עובדי הצמתים אנו מכירים ופועלים בערוצים המקובלים כבר מספר שנים. אך בחודשים האחרונים גם בגלל עליית הריבית ישראלים רבים מנסים לחסוך את הגרוש ללירה בעקבות המצב ומסכנים את עצמם, את משפחתם וביתם כדי לחסוך עוד כסף. עוד הוסיף סיב כי: "על פי הערכות שלנו בשגרה העובדים הפלסטינאים נוגסים בלמעלה מ-7 עד 10 אחוזים מעבודות הקבלנים כאשר בחודשים האחרונים אנו מזהים עלייה חדה של למעלה מ-15 אחוזים מהעבודות. הגיע הזמן שמדינת ישראל תילחם בתופעה ויפה שעה אחת קודם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני מעדיף לשלם לפעועל מאשר לקבלן שישלם לפועל (ל"ת)
    רוני 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה למה שיש חלק מהקבלנים שתוקעים מחירים הזויים, (ל"ת)
    מיימון 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור