נדל"ן ותשתיות

עשרות תושבים קיבלו צווי פינוי לפני החג: זו הסיבה המקוממת

בצל הרפורמה המשפטית ויוקר המחייה, מתברר כי אזרחים במדינה קיבלו צווי פינוי מטעם חברת עמידר, בטענה שאינם זכאים עוד לדיור ציבורי. אף שהשר אלקין הקפיא צווים כאלו בממשלה הקודמת, נדמה כי הממשלה הנוכחית לא ממהרת לטפל בבעיה
מערכת ice |  3
בניין עמידר. מתוך עמוד הפייסבוק של החברה (צילום יח"צ)
אף שהיום סדר היום הלאומי עוסק בעיקר ברפורמה המשפטית ויוקר המחייה, בשטח אחוז נכבד מהאוכלוסייה "חוגג" את חג הפסח תחת ענן כבד שמאיים עליו ובמסגרת בעיה שקיימת הרבה לפני שהתחילה לעלות האינפלציה.
חברת עמידר, המספקת לעומדים בתנאים דיור ציבורי בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי המדינה, נמצאת שוב על הכוונת היות שאין-ספור אזרחים החלו לקבל שוב צווי פינוי. כזכור, במסגרת הממשלה הקודמת צווי פינוי רבים הושהו במטרה שתוקם ועידה שתבחן את התנאים לקבלת דיור ציבורי, מתוך הבנה כי התנאים הנוכחיים אינם משקפים את המציאות בשטח.
אך כמו שקורה בדרך כלל, הוועדה לא פרסמה את הנתונים, השק אלקין שהיה אחראי על הנושא כבר לא נמצא בתפקידו, והממשלה הנוכחית לא האריכה את ההקפאה. לכן, מצטייר מצב במסגרתו אימהות חד הוריות, אנשים עם מוגבלויות ואפילו קשישים קיבלו צווי פינוי מדירה בטענה שלא זכאים לה ואף שאין להם לאן ללכת.
המומחים המסייעים בתחום טוענים כי חלה עלייה בהיקף הפונים לסיוע לאור צווי הפינוי שקיבלו ולאור העובדה שאין להם יכולת כלכלית לשכור ייעוץ שיכול לעמוד נגד עורכי הדין של עמידר. בעת זו לא ברור אם הממשלה מתכוונת להתייחס למצב והאם תוחזר הבחינה של התנאים לקבלת דיור ציבורי, כל זה בעוד השעון מתקתק עבור אותם אזרחים שזקוקים נואשות לסיוע המדינה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הם לא משפחות מחבלים שבגץ יתערב עבורם תמיד בגץ גרש אותם
    יואב 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סה"כ אנשים שהתגוררו בבתים הללו משנות יסוד הצדינה ושלמו על הבית פי 10 משוויו בדמות שכר דירה. הם לא משפחות מחבלים שבצעו פיגוע ואסור לגרש להרוס ביתם, הם בסהכ סבים הוריםתםחיילים בסדער ולנכדים המשרתים בצה"ל.הם אפילו לא קיבוצניקים שנותנים להם בנוסף לוילות שיש להם ומתגוררים על אלפי דונמים ובכל פעם מיישרים שטח אדמה ומקבלים כל 100 קיבוצניקים דונם אדמה שחציו מוכרים השני מךיון וחציו הנוסף הונים בהרחבה בית שוויו במכירה 4 מליון שח. הם בסך הכל מצבעי הליכוד הטיפשים . שנפלו לניהולו של שר שיכון חרדי בהמי שיבנה ערים לאדמור מוויניץ ויתן לחרדים קרקעות חינם. הם בסך הכל תמימים שהליכוד משתין להם על הראש וחטשבים שסה מיי וורדים..
    סגור
  • 2.
    ישראל
    ישראל 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זאת אומנם התחדשות עירונית טוב לעירייה לקבלן ולאזרחים פוגעים בהם באמצע החיים רוצים לפנות אותם עם כל הבעיות שלהם גועל נפש מצד כל הרשויות שלא אכפת להם בונים בונים מגדלים וככה גם מעיפים אותה משם כי התחזוקה שם מאוד יקרה אף אחד לא יוצא לגור שם אז זו כל המטרה אני אישית מכיר מקרה כזה וזה הכל בשיתוף העירייה הקבלן שהם פועלים ביד קשה מולם ומאפים אותם באמצע החיים אחרי 40 50 שנה גועל נפש ארץ אוכלת יושביה שיפנו אותם ושהימצאו להם פתרונות בסוף הכול נגמר בכסף גם בחיים של אזרחים פוגעים בגלל בצע כסף .אכזריות של הרשיות גועל נפש
    סגור
  • 1.
    ימין מלא מלא
    אני 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ממשלת הימין דופקת את מיעוטי היכולת שממשיכים להצביע לה שוב ושוב, כאילו שהם לא יודעים שימין פרושו לדפוק את העניים.
    סגור