נדל"ן ותשתיות

רוטשטיין ממשיכה בצמיחה: זה הרווח הנקי שלה ב-2022

חברת הנדל"ן רוטשטיין מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של 2022 עם זינוק חד ברווחיה: הרווח הנקי בתקופה עלה בכ-180% לכ-127 מיליון שקל, ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2022 צמחו בכ-93% לכ-222 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, גם בנטרול מכירת הקרקע ההכנסות צמחו בכ-46% לעומת אשתקד
כפיר אדר | 
אבישי בן חיים מנכ"ל רוטשטיין נדלן בעמ (צילום רוטשטיין נדלן בעמ)
חברת רוטשטיין נדל"ן בע"מ, חברה לייזום ובנייה למגורים בניהולו של אבישי בן-חיים, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2022, המלמדות על רבעון נוסף עם צמיחה חדה בהכנסות, שיפור ברווחיות הגולמית וזינוק ברווחים.
ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2022 צמחו בכ-93% לכ-222 מיליון שקל, בהשוואה לכ-115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מהתקדמות קצב ביצוע הפרויקטים עם שיעורי מכירות גבוהים יותר לעומת הרבעון המקבילה אשתקד, וכן מהכרה בהכנסות בסך של כ-54 מיליון שקל בגין מכירת המקרקעין בפרדסיה שלב ב'.
 
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2022 עלה בכ-140% לכ-54 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי בסך של כ-23 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי מיוחסת לצמיחה הגבוהה בהכנסות, וכן מהשיפור ברווחיות הגולמית, בין היתר, בהשפעת מכירת הקרקע בפרסיה המתאפיינת בשיעור רווחיות גבוה יותר. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-24.4% לעומת כ-19.6% ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתחונה, קבוצת רוטשטיין נדל"ן סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2022 עם עלייה חדה ברווח הנקי לכ-27.4 מיליון שקל (כ-24 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בהשוואה לרווח בסך של כ-5.1 מיליון שקל (כ-3.5 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי נבעה כאמור מהגידול בהיקפי הפעילות של הקבוצה, ממכירת הקרקע בפרדסיה ומגידול ברווחי השקעות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני בגין התקדמות הפרויקט בכרמי הנדיב בקרית מלאכי. השפעות חיוביות אלה, קוזזו חלקית עם עלייה של כ-2 מיליון שקל בהוצאות המימון, נטו בגין עליית ריבית הפריים במשק וגידול בהיקף החוב הפיננסי.
ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 צמחו בכ-73% לכ-608 מיליון שקל, בהשוואה לכ-352 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מגידול בהיקף יחידות דיור שנמכרו ומהתקדמות קצב ביצוע הפרויקטים, וכן ממכירת כמחצית מהזכויות בפרויקט פינוי-בינוי במתחם גלבוע בלוד וממכירת מהקרקעין בפרדסיה שלב ב' בסכום כולל של כ-127 מיליון שקל. גם בנטרול מכירת הזכויות בלוד ומכירת הקרקע בפרדסיה, הציגה  החברה גידול של כ-37% בהכנסות לכ-481 מיליון שקל, לעומת כ-352 מיליון שקלבתקופה המקבילה אשתקד.
קבוצת רוטשטיין נדל"ן סיימה את את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עם זינוק של כ-179% ברווח הנקי לכ-126.6 מיליון שקל (כ-114.4 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח בסך של כ-45.5 מיליון שקל (כ-42.4 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד. הזינוק ברווחים נבע מהגידול האמור בהיקפי הפעילות של הקבוצה, מהכרה ברווח ממכירת מחצית מהזכויות בפרויקט פינוי-בינוי בלוד וממכירת הקרקע בפרדסיה, וכן מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-23 מיליון שקל בהתייחס למרכז המסחרי בקדימה צורן והמקרקעין להקמת מרלו"ג בתנובות, לעומת ירידת שווי בסך של כ-4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין, הסביר: "בהסתכלות  רחבה יותר, במהלך השנתיים האחרונות ההון העצמי של החברה הוכפל וחצה את ה-430 מיליון שקל, וזאת  לאחר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהתאם למדיניות החלוקה ולצד שיפור משמעותי באיתנות הפיננסית של החברה. להערכתנו, המגמה החיובית של הפעילות העסקית צפויה להימשך גם בטווח הארוך, כפועל יוצא של התנהלות החברה במהלך השנים האחרונות בהן האצנו את הפיתוח העסקי של החברה בדרך של רכישת קרקעות ומגרשים, לצד הרחבת הפעילות של ההתחדשות העירונית, כך שכיום לחברה כ-20 אלף יחידות דיור בביצוע, בתכנון ובשלבי פיתוח שונים, כאשר להערכתנו מרביתן יחלו בביצוע ושיווק במהלך השנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה