נדל"ן ותשתיות

השוכרים בארה"ב זועמים: אלה דרישותיהם

השוכרים בארה"ב מרימים ראש. 44 מיליון שוכרים ישנם בארה"ב ועליית המחירים של השכרת דירה מדאיגה אותם. התאגדויות רבות של שוכרים קמות בארה"ב ואלה דרישותיהם
מערכת ice |  2
בנייני מגורים (צילום vecteezy)
בארה"ב ישנם כ-44 מיליון שוכרים אשר מודאגים כעת ממצבם. מחירי השכירות זינקו, השוכרים חרדים מפינויים, האינפלציה הולכת ומחמירה וישנו מחסור משמעותי בהיצע של דיור בר השגה גרר עימו משבר דיור בערים רבות. השוכרים מתוסכלים ודורשים מהפכה בתחום השכירות. ניו יורק טיימס החליט לבחון את המצב.
התסכול מתרחב בקרב האמריקאים וגם אלה הרוצים לקנות בית כבר לא יכולים להרשות לעצמם בעקבות עליית המחירים החדה של הדירות והמשכנתאות. מן הצד השני ישנם כ-11 מיליון משקי בית שמוציאים מעל 50% משכרם על שכר הדירה ובל נשכח את מעמד הביניים שהולך ונשחק.

כל הגורמים הללו מעוררים גל חדש של אקטיביזם לזכויות דיירים ובעקבות כך בערים רבות מתאגדים ארגוני דיירים בדרישה להגן על השוכרים דוגמת פיקוח על שכר דירה. "יש תנועה פוליטית חדשה, קשוחה יותר. הרבה אנשים מתאגדים – והם מאוד מאוד כועסים", סיפר ראש עיריית קנזס סיטי, קוונטין לוקאס.
אם ניקח לדוגמה את קנזס סיטי רואים כי מחירי העיר, בה מתגוררים כחצי מיליון איש, בית ממוצע עולה כ-230 אלף דולר. בעוד מדובר על סכום הנמוך ב-100 אלף דולר מהרמה הלאומית, בפועל ישנה עלייה של 8.5% במחיר הדירה בשנה האחרונה.
השוכרים, בניגוד לבעלי בתים, לא נהנים מהטבות מס ומשכנתאות בריבית קבועה ועליית המחירים החדה פוגעת בהם חודש אחרי חודש. בערים רבות ברחבי ארה"ב ניסו להתמודד עם התופעה במהלך מגפת הקורונה והעבירו איסורים זמניים לפינוי דיירים ואף הטילו מגבלות חירום על גובה שכר הדירה. כעת הפעילים דורשים כי הדבר יהפוך להיות קבוע ולא זמני.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בקרוב אצלנו
    דיור זה לא מותרות 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי השכירות משקפים חזירות של בעלי נכסים ויש להתאחד כל שוכרי הדירות ולהציב גבול ברור למחיר השכר דירה החודשי. לדוגמא שיהיה צמוד למדד המחירים לצרכן ולא מעל 2 אחוז בשנה. רחמים על אנשים שרק רוצים קורת גג לראשם ומשפחתם. זו זכות יסוד של כל אדם חי על האדמה.
    סגור
  • 1.
    רק חרם צרכנים
    אליקו 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי וגם בארץ השוכרים יתארגנוו (בפייסבוק )ויחליטו על מחיר מקסימום ולא ישלמו יותר ,אף אחד לא ירצה להשאיר דירה ריקה ,דוגמא ,חיפה עד 2500 שח נתניה עד 3200 תל אביב עד 4000 לדירת 2 חד
    סגור