נדל"ן ותשתיות

האמריקאים הפסיקו לקנות דירות: זו העיר שנפגעה הכי הרבה

מחקר חדש שנערך בארצות הברית בדק מהן הערים אשר נפגעו בצורה החמורה ביותר מעליית הריבית ושיעור המשכנתא. לפי המחקר תשע מתוך עשר הראשונות ממוקמות בחוף המערבי
מערכת ice |  1
דגלי ארצות הברית (צילום unsplash)
עליות הריבית ושיעור האינפלציה הגואה בארצות הברית מכה בכל השווקים בארצות הברית. אחד הענפים אשר נפגעו ברמה החמורה ביותר הוא ענף הנדל"ן. לפי מחקר שוק שנערך בארצות הברית ובדק את קצב רכישת הדירות ב-100 אזורי המטרו הגדולים ביותר ברחבי המדינה, עולה כי העיר אשר נפגעה הכי הרבה מהמצב הכלכלי הקשה היא סיאטל. לאס וגאס במקום השני. אחריה סן חוזה קליפורניה.
עוד עולה מהמחקר כי תשע מתוך עשר הערים המובילות במדד השלילי ממוקמות בחוף המערבי של ארצות הברית. ארבע מהן נמצאות בתוך קליפורניה. נורת' פורט שבפלורידה, היא העיר היחידה בחוף המזרחי שנמצאת בעשירייה הראשונה ברשימה המפוקפקת. כלכלנים בארצות הברית מסבירים כי האטת קצב רכישת הבתים היא תוצאה ישירה של עליית מחירי הדירות, עליית ריבית המשכנתאות וטיפוס האינפלציה בצורה חדה מאוד.
  
אך לא רק רוכשי הדירות נפגעים אלא גם פלטפורמות רכישות הבתים. רק השבוע דווח כי פלטפורמת הנדל"ן האמריקאית קומפאס שהוקמה על ידי איש העסקים אורי אלון הודיעה כי בכוונתה לצאת תוכנית קיצוצים נוספת. לפי דיווחים מטרת המהלך הוא להגיע לקצב הוצאות שנתי של כ-1.1 מיליארד דולר. יש לציין כי בשלב זה החברה לא ציינה את מספר המפוטרים, אך ההערכות הן כי מדובר בקרוב ל-500 עובדים שיצטרפו ל-500 מפוטרים מלפני שלושה חדשים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מס הכנסה כבד על בעלי 10 דירות ומעלה יוריד מחירים.
    יוסי 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלי הון כמו "אורי" - כניראה יהודי שולטים בשוק הדיור - מעלים מחירים של בתים ושכירות בצורת מונופול. צריל ךהרחיק שחקנים כאלו משוק הדיור - שלא ישחקו בחיים של אנשים.
    סגור