נדל"ן ותשתיות

שרשרת תאונות העבודה נמשכת: מפעיל מנוף נהרג

המפעיל, בן 68 מהדרום, צנח אל מותו כשנפל מגובה של 10 קומות באתר בנייה באשקלון. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו במקום, המשטרה פתחה בחקירה. מתחילת השנה נהרגו בתאונות עבודה 24 בני אדם
מערכת ice | 
אתר בנייה (צילום pixabay)
תאונות העבודה הקטלניות באתרי בנייה צוברות תאוצה, ופתרונות מעשיים לא נראים באופק. היום (שני) נוסף עוד קורבן לשרשרת ארוכה, כשמפעיל מנוף מאזור הדרום מצא את מותו לאחר שנפל מגובה של 10 קומות באתר בנייה הממוקם בשדרות בגין באשקלון. צוותי רפואה של מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום.
ההרוג, בן 68 במותו, הוא הקורבן ה-24 בתאונות עבודה מתחילת השנה. התאונה הקשה אירעה סמוך לשעה 06:50 בבוקר, כאשר התקבל דיווח במוקד מרחב לכיש של מגן דוד אדום, לפיו הפועל נפל מגובה רב בזמן שטיפס על המנוף. כאמור, חובשים ופרמדיקים של מד"א מצאו אותו ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו.

הפרמדיק רועי פולק סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בקומה העשירית, סמוך לסולם המנוף, גבר כבן 68 מחוסר הכרה עם חבלה רב-מערכתית. הוא היה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו". המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.
האירוע הקשה גרר לא מעט תגובות, ביניהן של דן ורשבסקי, יו"ר הוועד הארצי של המנופאים, שאמר: "זה האסון השלישי שנפל עלינו בשנים האחרונות. כבר היו בעבר תאונות זהות וקטלניות של נפילה מהסולם בזמן טיפוס. אנחנו מתריעים שוב ושוב ונראה שאף אחד לא מקשיב".
 
עוד הוסיף ורשבסקי כי "אנו מבקשים לשנות את כיווני הסולמות כדי למנוע טיפוס ישיר, שימת משגיח על המטפס כדי שיוכל להתריע בפני סכנות כפי שקובע החוק, וכן התקנת מעלית כפי שנהוג במדינות רבות. לצערי, כשהמעסיק אינו עושה זאת, עובדים נפגעים. אנו כואבים את מותם של חברינו ומשתתפים בצערם הכבד של המשפחות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה