נדל"ן ותשתיות
מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: מתל אביב לבאר שבע ב-38 דקות
מתחברים לדרום: הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) העבירה לאישור הממשלה את המקטע הדרומי של רשת המסילות המהירות מאזור נתב"ג ועד באר שבע
הוועדה לתשתיות לאומיות בראשות הרב נתן אלנתן, העבירה לאישור הממשלה את המקטע הדרומי של קו מסילות הרכבת המהירות מאזור נתב"ג ועד באר שבע. זאת, כחלק מהתוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לחיבור ארבעת המטרופוליניים: תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע ברכבות מהירות.
אורכו של המקטע הדרומי הינו כ-90 ק"מ, הוא מחולק לשתי תוכניות: מקטע ממחלף שורק ועד לתחנת באר שבע האוניברסיטה (תת"ל 111) ומקטע נוסף מאזור נתב"ג למחלף שורק (תת"ל 79).
המקטע הדרומי הינו חלק מרשת המסילות המהירות הארצית באורך כולל של כ-240 ק"מ, שיחברו בין ארבע מרכזי המטרופוליניים ברשת מסילתית מהירה ומחושמלת במהירות של עד 250 קמ"ש. התוכניות ייתנו מענה לביקוש צפוי של 300 מיליון נוסעים בשנת 2040 ולמגמות הפיתוח עתידיות בישראל. זמן הנסיעה בין תל אביב תל אביב לבאר שבע יהיה 38 דקות בלבד.
במסגרת התוכנית שאושרה כעת, יעשה שדרוג משמעותי לתחנת רכבת באר שבע-האוניברסיטה הקיימת, לצד יתר אמצעי התחבורה הציבורית, כולל רכבת קלה עתידית, ושירות אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. בהמשך תקודם תוכנית למתחם תחבורה משולב לאגד את כלל אמצעי התחבורה הציבורית ביחד עם מרחבים ציבוריים ושימושים עירוניים נוספים.
עד כה, אישרה הות"ל במסגרת פרויקט המסילות המהירות את התוכנית מתחנת חוף הכרמל בחיפה עד שפיים (תת"ל 65 א'), מתחנת נבון בירושלים עד לתחנת רכבת חדשה בחאן (תת"ל 108). כמו כן, נותרו שני מקטעים נוספים נמצאים בהליכי תכנון: המקטע מתחנת חוף הכרמל ועד למתחם סדנאות אפרים בחיפה (תת"ל 65 ב') ומסילות 5,6 באיילון (תת"ל 133) משפיים ועד לאזור נתב"ג.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, הרב נתן אלנתן: "תושבי מטרופולין באר שבע והעיר באר שבע בפרט ייהנו מקפיצת מדרגה כבירה עם מימושן של המסילות המהירות והחיבור עם מטרופולין גוש דן. באופן דומה, ההזדמנויות הרבות שנמצאות בבאר שבע וסביבתה תוכלנה להיות נגישות גם בפני תושבי גוש דן בזכות צמצום זמני ההגעה המשמעותיים".
מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי: "התוכנית תספק שירות הסעת המונים מהיר לעיר באר שבע וממנה לשאר המטרופוליניים בישראל. קישוריות זו תתרום לפיתוח הדרום, ותחזק את העיר באר שבע ואת מחוז דרום כולו, החלטה שמקבלת משנה חשיבות בתקופה זו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.נתב"גלימי 10/2024/21הגב לתגובה זו1 0בדיחה! שום רכבת מדרום שעוצרת בנתבג. בש(בירת הנגב)/ק.גת(המרכז החדש... של ישראל)כולם מנותקים, נוסעים עד תל אביב כדי לחזור לנתבגסגור
-
2.עוד כותרתמירי רגב בשופינג 10/2024/20הגב לתגובה זו0 0פשוט מצחיק כמה כתבות על מיליון המסלולים שיהיו לרכבת אבל בפועל אין כלום. מירי רגב עסוקה בשופינג ולא באמת עושה שום דבר חוץ מלפרסם תוכניות ולא לעשות כלום אזסגור
-
1.ומה עם הרכבת לשדרות???נגב מערבי 10/2024/20הגב לתגובה זו2 0ורכבת לשדרות דרך אשקלון יוק בריבוע. תחי ממשלת המחדל התחבורתיסגור
-
לא יחזור בלי התיישבות יהודית בעזה (ל"ת)דוד 10/2024/22הגב לתגובה זו0 0סגור