נדל"ן ותשתיות

העיר המבוקשת בישראל תגדל בכ-60,000 תושבים: 12,000 דירות בדרך

תוכנית אשקלון דרום-מזרח לבניית 12,000 יח"ד של משרד הבנוי והשיכון, אושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית דרום. גם תחנת רכבת חדשה לעיר על הפרק

מערכת ice |  7
נדלן בארץ (צילום פלאש 90)
תוכנית אשקלון דרום מזרח, הממוקמת בשטחים הפנויים המלווים את הכניסה לעיר נועדה להקים רובע מגורים ותעסוקה חדש שיהווה כניסה חדשה ומרכזית לעיר אשקלון. יחד עם תחנת רכבת חדשה בכניסה לעיר, הרובע יהפוך להיות רובע אטרקטיבי במיוחד, עם נגישות גבוהה לכבישים ארציים. 
היקף הבניה ברובע מגיע לכ-11,500 יח"ד, בצפיפות ממוצעת של כ-20 יח"ד לדונם נטו וכ-719 אלף מ"ר עיקרי של תעסוקה ומסחר. שטח התוכנית גובל בצידו המערבי בשכונת מגדל הוותיקה, בשכונת גבעת ציון, שהוקמה בשנות ה-50 ובשכונת אגמים מזרח המאושרת. בצדו המזרחי, המתחם גובל בכביש הארצי מס' 4 ובצידו הצפוני בשכונת רמת אשכול ובאזור התעשייה הצפוני.

הרובע המתוכנן כלול בהסכם הגג של המדינה עם עיריית אשקלון. כמו כן אתר התוכנית מוגדר כמתחמים 17 ו-19 בתוכנית המתאר הכוללנית (בהכנה), אשר שמה דגש, בין היתר, על איזון הפיתוח בין צפון העיר לדרומה, ועל עיצוב שדרות בן גוריון כשדרה העירונית הראשית. למתחם התוכנית קיימת ומתוכננת נגישות תחבורתית גבוהה, ממערך הדרכים הארצי הקיים: מתחנת רכבת כבדה המתוכננת בסמוך וממערכות תחבורה עתירות נוסעים הכוללות רכבת קלה ונתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים - בתכנון. 
שלד התוכנית כולל את ציר בן גוריון ממזרח למערב ושני צירים עירוניים ראשיים מצפון לדרום, המחברים בין שד' התעשייה לבין רח' עמק יזרעאל בדרום מערב ובנוסף את בן גוריון עם רח' עמק חפר בדרום מערב. בשטח התוכנית ובסביבתה מצויים אתרים לשימור דוגמת מגדל המים, ואתרים נוספים בשטחים פתוחים כגון בתי באר, שרידי סביל, בית פרדס ודרך היסטורית. כמו כן, התוכנית שומרת בחלקה הדרומי על השטחים הטבעיים הפתוחים המהווים מסדרון אקולוגי.
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "אשקלון הפכה להיות עיר משמעותית וחשובה, חוסנה העירוני בא לידי ביטוי במיוחד בתקופת המלחמה האחרונה. הוספת כמות גדולה של יחידות דיור בעיר היא עדות לאמונה כי הציבור יצביע ברגליים ויגיע להתגורר בעיר שמספקת שירותים ברמה של עיר גדולה בישראל. השכונה הזו שאנו מקימים בכניסה המרכזית לעיר, תהווה שער כניסה חדש ומכובד לעיר".
ורד סולומון ממן, האדריכלית הראשית של משרד הבנוי והשיכון: "לאחר מותו הפתאומי של אדריכל התוכנית- טומי לייטרסדורף ז"ל, אשר הוביל את התוכנית ביד רמה במשך מספר שנים, נאלצנו לתגבר את הצוות הקיים בהסכמה עם משרד אדריכלים מזור- פירשט אשר הסכימו לסייע למשרד לייטרסדורף אדריכלים. שני המשרדים הובילו יחד את השלמת תהליך התכנון עד לקבלת התוקף בדיון בוועדה המחוזית דרום ביום ה-15.5.24.
התוכנית קיבלה הסכמה רחבה של חברי הוועדה ושל נציגי הרשות המקומית שהבינו כי היא מעצבת מחדש את הכניסה לעיר בצורה מצוינת. השילוב עם מחלף תחבורתי, תחנת רכבת ומרכז עסקים שילווה את כל הפיתוח הן הפנים החדשות של העיר המדהימה אשקלון".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תושבת אשקלון
    מעיין 06/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומנם מגדילים את מספר האוכלוסיה בעיר אבל לא מייצרים עבור האוכלוסיה מקומות עבודה שניתן להתפרנס בהן בכבוד, יש מצוקה אמיתית של מקומות עבודה, יותר מ 40% מהתושבים עובדים מחוץ לעיר, התשתיות באזורים המרכזיים של העיר מוזנחים ואין שום מעמץ אמיתי לסדר אותם, והכי הזיה בעייני אין קניון אחד נורמלי.
    סגור
  • 6.
    למען הציבור היקר וארץ ישראל.
    רונן 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אם עזה תשאר בשלטתנו לנצח נצחים אז אפשר לדבר על דיור באשקלו אם לא זה בעיה רצינית עיר יפה אשקלון עם חוף ים מהמם.
    סגור
  • 5.
    זו גם העיר המטווחת ביותר בארץ (ל"ת)
    רועי 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    תכנון גרוע
    מייק 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כבישים נוראיים בתוך העיר, צמתים במקום כיכרות, בעומס לוקח שעה להתנייד בתוך העיר. מי שצריך צאת לעבודה או בחזור נתקע בפקקים כמו בתל אביב, פשוט תכנון גרוע.
    סגור
  • 3.
    רכבת מהירה משם למרכז תוך חצי שעה בתא
    אייל 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריך להרחעב גםאתראש העין לכייון מזרח להעיף משם את כל הפולשים הערבים
    סגור
  • 2.
    אשקל טיל אשקל רקטה (ל"ת)
    לפידיוט 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עיר בלי תשתיות מפותחות (ל"ת)
    קובי 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור