נדל"ן ותשתיות

יו"ר השלטון המקומי: "להחזיר את העובדים הפלסטינים לאתרי הבנייה"

ראש העיר מודיעין חיים ביבס השתתף בוועידה הכלכלית של איגוד הגזברים ברשויות המקומיות. לדבריו, "חייבים להניע את הכלכלה שוב, אי אפשר להסתמך על העובדים הזרים מבחוץ". יו"ר איגוד הגזברים רו"ח אריה ברדוגו: "המלחמה ותקופת הבחירות הארוכה הכניסו הרבה רשויות מקומיות למשבר כלכלי"
מערכת ice | 
חיים ביבס (צילום ראובן קפוצ'ינסקי, פלאש 90/ נתי שוחט, גרשון אלינסון)
יושב ראש השלטון המקומי בישראל וראש העיר מודיעין חיים ביבס השתתף אתמול (רביעי) בוועידה הכלכלית של איגוד הגזברים ברשויות המקומיות. במהלך האירוע תקף ביבס את התנהלות המדינה ואמר כי מדובר במדינה ביורוקרטית שמפריעה לרשויות "אני רוצה להתנתק מהמדינה אך היא לא רוצה, היא רוצה את הסמכות אבל לא את האחריות".
ביבס הוסיף כי אחת הבעיות המרכזיות של מדינת ישראל היא ניהול. "ב-15 שנים שלי כראש עיר עברתי עשרות שרי פנים, חוסר היציבות הזה משתקף אצלנו מהר מאוד, אפילו האדם הכי גאון לא יכול ללמוד את עבודת המשרד בשנתיים ואז להתחלף. כשאני מגיש בקשה למדינה, לא בקשה של כסף אלא בקשה פרוצדורלית אני מקבל אישור אחרי שנה אם בכלל, ככה אי אפשר לנהל מדינה".
 
ביבס התייחס גם להחלטות קברניטי הממשלה במהלך משבר הקורונה. "הם חשבו שהם יוכלו לפעול לבד, אבל מהר מאוד הם באו לרשויות וביקשו עזרה, הם הבינו שהם לא יכולים להסתדר לבד. הם נלחמים בנו, אם אנחנו לא נעשה, לא יהיה שום דבר". לדברי ביבס יש להחזיר את העובדים הפלסטינים לאתרי הבניה, לפני שהקבלנים יקרסו.

"כולם אמרו שמדובר בדור הטיקטוק ומה לא, אבל ראינו שמדובר בדור הניצחון". ראש המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס (צילום: נגה שדמי​)
"חייבים להניע את הכלכלה שוב, אפשר לעשות סיירות ביטחון, לגייס אנשים בצו 8 כדי שישמרו באתרי בניה, להביא אוטובוסים עם שמירה ואם אחד הפועלים נעלם לסגור את האתר לאלתר. אבל אי אפשר להסתמך על העובדים הזרים מבחוץ, עד כה הגיעו 3,000 עובדים זרים מחו"ל כש-1,500 מתוכם נגרים. זה עצוב מאוד, יש כאן אבדן הכנסה של מיליארדי שקלים רבים, הנינים ובני הנינים שלנו יצטרכו לשלם את זה" 
ביבס אמר כי ב-7 באוקטובר בנתיבות הייתה סיירת ביטחונית של העירייה שפעלה כמו שצריך, "מיד כשהחלו להגיע השמועות על חדירת מחבלים ראש העיר נתיבות שלח את סיירות הביטחון שלו לכניסות לעיר והם אלו שהצליחו להדוף את המחבלים, לאופקים לא נתנו תקציב לסיירת הזו, אנחנו יודעים מה התוצאה, 50 הרוגים. המדינה צריכה לתקצב סיירות כאלו" 

"זה הזמן לצאת לצמיחה כלכלית מתוך שגרת החירום". יו"ר איגוד הגזברים רו"ח אריה ברדוגו (צילום: נגה שדמי)

"כולם אמרו שמדובר בדור הטיקטוק ומה לא, אבל ראינו שמדובר בדור הניצחון, דור שמחזיק את המדינה, תנו להם קרקע במחיר אפסי, תנו להם הנחות, מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלעדיהם. אם אין צבא אין מדינה, אנחנו צריכים לשמור על האנשים האלה שלא יברחו לניו יורק. יום אחד הם יסתכלו אחורה ויבינו שלא מתגמלים אותם, אז למה שיישארו פה?" 
בנוגע למלחמה אמר ביבס כי בחודש וחצי הראשונים למלחמה המדינה לא העבירה שקל אחד למפונים. "אנחנו העברנו מיליוני שקלים לרשויות, אמרנו תנו לאנשים, רק אחרי חודש וחצי המדינה פתחה את הכיס, איך המפונים יכלו לחיות בלי הסיוע ההתחלתי הזה". יו"ר איגוד הגזברים רו"ח אריה ברדוגו: "המלחמה ותקופת הבחירות הארוכה הכניסו הרבה רשויות מקומיות למשבר כלכלי גם בגלל הוצאות מיוחדות וגם בגלל אי היכולת לאשר תקציבים בתקופת בחירות חריגה. כעת זה הזמן לצאת לצמיחה כלכלית מתוך שגרת החירום, זאת המשימה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה