נדל"ן ותשתיות
קיים מחסור ב-15 אלף עובדים? מירי רגב תשלים
מנכ"ל משרד התחבורה בדיון חירום על מחסרו בעובדי קבלן לתשתיות: "שותפינו במשרדי הממשלה מוכרחים להבין שאין מקום לבירוקרטיה של לפני ה-7/10. מדינת ישראל במשבר תשתיות חמור שיתגלגל לכיסם של האזרחים. שרת התחבורה רגב החליטה להיאבק כדי להביא לפתרון מיידי"
בדיון עם נשיא התאחדות הקבלנים, התאחדות בוני הארץ ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין נאמר כי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב תביא הצעת מחליטים לממשלה בכדי לפתור לאלתר את המחסור המוערך בכחמישה עשר אלף עובדים.
לפני כשבוע שבה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מהודו וסרילנקה שם פעלה בין היתר לקידום מסלול להבאת עובדי תשתית לישראל. הבוקר (ב׳) בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות תא"ל (מיל') מירי רגב, כינס מנכ"ל המשרד דיון דחוף עם בכירי ענף הנדל"ן וגורמי המקצוע במשרד התחבורה האמונים על עבודות התשתית. הישיבה נסובה אודות המחסור החמור בידיים עובדות בענף התשתיות היוצרות פערים משמעותיים בהשלמת פרויקטים תשתיתיים, בהם כבישים, גשרים ומסילות ברחבי ישראל.
בדיון השתתפו ראול סרוגו - נשיא התאחדות הקבלנים, צביקה דוד - סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, איציק מויאל – יו"ר הסתדרות עובדי הבנין, קובי פלקסר - יועמ"ש התאחדות הקבלנים, איציק גורביץ - סמנכ"ל כח אדם כלכלה ומיסוי בהתאחדות הקבלנים, ענבל כספי - סמנכ"לית תשתיות בהתאחדות הקבלנים, ניסים פרץ - מנכ"ל נתיבי ישראל, שלומי איתן משנה לסמנכ"ל הפיתוח בנת"י וראש מנהל התשתיות במשרד התחבורה אבנר פלור.
בישיבה הוצגו תכניות אופרטיביות לפתרון משבר המחסור בעובדים באמצעות יבוא עובדים זרים, כאשר ההתאחדות תסייע במנגנון גיוסם וכן בטיפול בסוגיות בירוקרטיות ומשפטיות כפועל יוצא מכניסתם של הפועלים לישראל ומהחובה לשמור על זכויותיהם החוקיות והפיננסיות. המסלול שהוצע הוא יצירת מנגנון שיאפשר הגעה מאסיבית של עובדים לענף התשתית, ימנע עלויות תיווך הכרוכות ביבוא באמצעות חברות כח אדם בישראל, ויוכל לשרת גם חברות קבלניות קטנות מבלי שיזדקקו לבצע את הפעילות הכרוכה בגיוס העובדים בחו"ל והבאתם לישראל.
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן ציין כי שרת התחבורה התנגדה להצעת המחליטים שהובאה לממשלה בנושא עובדי הבניין לאור דרישתה להתייחס גם לעובדי התשתית ובסיכום עם מנכ"ל רוה"מ יוסי שלי הוחלט כי גם עובדי התשתית יכללו בהצעת מחליטים. המנכ"ל קיבל את עמדת התאחדות הקבלנים שהמענה חייב להיות מהיר ויעיל, ללא מיונים ועומס בירוקרטי כיון שקבלני התשתיות לא ישרדו עוד זמן רב.
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן ציין כי שרת התחבורה התנגדה להצעת המחליטים שהובאה לממשלה בנושא עובדי הבניין לאור דרישתה להתייחס גם לעובדי התשתית ובסיכום עם מנכ"ל רוה"מ יוסי שלי הוחלט כי גם עובדי התשתית יכללו בהצעת מחליטים. המנכ"ל קיבל את עמדת התאחדות הקבלנים שהמענה חייב להיות מהיר ויעיל, ללא מיונים ועומס בירוקרטי כיון שקבלני התשתיות לא ישרדו עוד זמן רב.
"בכוונת שרת התחבורה מירי רגב להיאבק עד לפתרון הנושא, מפני שהחשיבות שלו היא דרמטית ומשמעותית. בהעדר כבישים ותשתיות, אין גם אפשרות לקדם בניה ואין אפשרות לאכלס דיור. ככל שנתעכב, הפערים ייעשו גדולים יותר והנזק למשק ולאזרחי ישראל יהיה גדול יותר.
עוד ב-
"אנחנו לא עומדים בפני משבר, אלא נמצאים בעיצומו. ישנן כבר תביעות של קבלנים על עיכובים בפרויקטים, וההסתכלות של המדינה חייבת להיות מערכתית. סמנכ"ל התשתיות במשרד קיים כבר דיונים עם רשות האוכלוסין, ואנחנו מבינים שנדרשת הירתמות משמעותית של יתר השותפים שלנו במשרדי הממשלה"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה