נדל"ן ותשתיות

נפט בשווי 297 מיליון דולר: ישראל בעסקת ענק עם המדינה המוסלמית

בשולי ועידת הביטחון במינכן נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד עם נשיא הרפובליקה אילהם אלייב. חרף הלחץ הבינלאומי שמופעל עליה, המדינה חשפה את נתוני יצוא הנפט שלה לחודש ינואר השנה, מהם עולה כי היא מייצאת 523.5 אלף טון נפט בשנה. אילהם גם ממשיך במדיניותו לטפח את היחסים בין המדינות ועומד לצד הקהילה היהודית המקומית
מערכת ice |  1
מחירי הנפט (צילום vecteezy)
למרות הלחץ הבינלאומי נגד השת"פ עם ישראל, אזרבייג'ן ממשיכה את יצוא הנפט לישראל שכעת מובילה ברשימת המדינות שאליהם היא מייצאת נפט. בשולי ועידת הביטחון במינכן התקיימה פגישה בין נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא הרפובליקה של אזרבייג'ן אילהם אלייב.
אזרבייג'ן חשפה את נתוני ייצוא הנפט שלה לחודש ינואר השנה. מהנתונים עולה כי ישראל מככבת במקום הראשון בטבלת המדינות המייצאות נפט מהמדינה השיעית הידידותית, וייצוא לישראל עמד על 523.5 אלף טון בשווי של כ-297 מיליון דולר, ובכך עקפה בצורה משמעותית מדינות כמו תאילנד, איטליה ועוד.
 
בלשכת הנשיא בבאקו אומרים כי בפגישתו עם הנשיא הרצוג, השניים שוחחו על השיתוף פעולה בין אזרבייג'ן לישראל בתחומים שונים, ביו היתר צוינה פעילות הוועדה הבין-ממשלתית והקשרים המסחריים, הכלכליים, התרבותיים וההומניטריים. עוד הודגש כי תחילת פעילותה של שגרירות אזרבייג'ן בישראל נתנה תנופה לפיתוח היחסים המשותפים.

הדיווחים האלו מעידים כי למרות הלחץ הבינלאומי שמופעל כנגד אזרבייג'ן בשל יחסיה הקרובים עם ישראל ובצל המלחמה בעזה, הנשיא אילהם ממשיך במדיניותו לטפח את היחסים בין המדינות וממשיך לעמוד לצד הקהילה היהודית המקומית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם אמנם מוסלמים שיעים אבל הם לא ערבים!
    יואב 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וזה כל ההבדל
    סגור