מינויים

סמוטריץ' על סערת אהרן ברק: "טעות להפקיד את המפתחות בידיו"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס על בחירתו של נתניהו למנות את אהרן ברק, לשופט מטעמה של ישראל בדיון בהאג, ואמר: "רה"מ החליט על המינוי בלי להתייעץ אתנו. אני סבור שלהפקיד את המפתחות בידיו של אהרן ברק, שהוא איש מכובד כשלעצמו אבל עמדותיו לא עלו בקנה אחד לא פעם ולא פעמיים עם עמדות המדינה והממשלות השונות, זו שגיאה". 

מערכת ice |  1
אהרון ברק (צילום יונתן זינדל פלאש90)
אמש פורסם כי אהרן ברק נבחר להיות השופט שיצטרף מטעם מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, בנושא בקשתה של מדינת דרום אפריקה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בטענה לביצוע רצח עם בעזה.
בדיון, שייפתח ביום חמישי הקרוב, ישראל תתמודד בפעם הראשונה עם תביעה שהגישה נגדה מדינה אחרת. כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מינה את נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק כשופט מטעמה של ישראל.
אך היו כאלו שממש לא אהבו את הבחירה של נתניהו. היום (שני) שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' גינה את הבחירה ואמר: "רה"מ החליט על המינוי בלי להתייעץ אתנו. אני סבור שלהפקיד את המפתחות בידיו של אהרן ברק, שהוא איש מכובד כשלעצמו אבל עמדותיו לא עלו בקנה אחד לא פעם ולא פעמיים עם עמדות המדינה והממשלות השונות, זו שגיאה". 
עוד הוסיף סמוטריץ': "אבל כאמור זו החלטה שהתקבלה על ידי רה"מ בלי שיח והתייעצות אתנו". גם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, הגיב אתמול לבחירתו של ברק, וכתב בחשבון ה-X שלו: "שתיקתי רועמת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טעות
    ab 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמנות אותך כשר בכלל ועוד שר אוצר זו לא טעות אתה לא מתבייש מנהיג אתה לא אבל כל חבריך כמוך
    סגור