מינויים

למרות הקריאות לפיטורים: נשיאת הרווארד תישאר בתפקידה

לאחר שבוע סוער בו תורמים רבים קראו להדחת קלודין גיי מתפקידה, הדירקטוריון החליט כי הנשיאה תשאר בתפקיד למרות הכל. "בתקופה סוערת וקשה זו, אנו ותומכים פה אחד בנשיאה גיי", כך נמסר מהדריקטוריון

מערכת ice | 
קלודין גיי (צילום יוטיוב/ CBS Boston)
לאחר דיונים רבים, היום (שלישי) איגוד אוניברסיטת הרווארד החליט לא לפטר את הנשיאה גיי ומסר בהודעה: "גיי היא המנהיגה הנכונה כדי לטפל בבעיות החברתיות הרציניות שאנו מתמודדים עמן". 
נזכיר כי בשימוע בקונגרס, שעסק באנטישמיות בקמפוסים בארה"ב. גיי, לצד נשיאת פנסילבניה ליז מגיל (שהתפטרה מתפקידה השבוע) ונשיאת MIT סאלי קורנבלות', סירבו להשיב "כן" לשאלה האם קריאה לרצח עם של יהודים בקמפוס מהווה הפרה של התקנון. 
יחד עם ההחלטה להשאירה בתפקיד, ציינו חברי הדריקטוריון כי "ההצהרה הראשונית של האוניברסיטה הייתה צריכה להכיל  גינוי חד משמעי לטבח ה-7 באוקטובר". גיי, שנכנסה לתפקיד רק לפני כחצי שנה, היא האישה השחורה הראשונה המשמשת כנשיאת הרווארד.
תורמים ובוגרים רבים הביעו ביקורת על תפקודה ועל התשובות שענתה בשימוע. המשקיע ביל אקמן טען מוקדם יותר השבוע כי עליה להתפטר לטובת האוניברסיטה: "בתקופת כהונתה הקצרה, קלודין גיי גרמה יותר נזק לשמו הטוב של הרווארד מכל אחד אחר במשך 500 שנות קיומו של המוסד". 
עוד הוסיף אקמן כי: "גיי כשלה בגינוי מתקפת הטרור השפל והברברי ביותר שהעולם ראה. הנשיאה גיי שימשה כזרז של התפוצצות של אנטישמיות ושנאה בקמפוס, שלא נראתה כמותה מעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה