מינויים

'בן ברננקי של יפן': נגיד חדש לבנק המרכזי היפני

ההכרזה של מינוי של קאזו אואדה, שעד כה היה בעיקר באקדמיה, לתפקיד הבכיר הביא לעליה של 0.2% לין
מערכת ice | 
קאזו אואדה (צילום בלומברג)
הבוקר (שלישי) הכריזה ממשלת יפן כי היא מינתה את קאזו אואדה לנגיד החדש של הבנק המרכזי היפני (BOJ), כמו גם שני סגני נגיד חדשים. ההכרזה הביא לעליה של 0.2% לין היפני, שכרגע עומד 132.13 כנגד הדולר האמריקני. 
אואדה, שיחליף את הנגיד הנוכחי הרוהיקו קורודה, כיום הוא מרצה באוניברסיטת MIT וחבר לשעבר במועצת המנהלים של ה-BOJ.  הוא גם כונה בעבר "בן ברננקי של יפן" (יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר) על ידי לארי סאמרס, שר האוצר לשעבר של ארה"ב.
למרות העבודה כי אואדה לא היה מעורב בענייני הבנק המרכזי מאז 2005, רבים רואים בו אאוטסיידר ניטרלי בעל מומחיות אקדמית, שיכול לשפוט באופן רציונלי איך כדאי לעצב מחדש את המדיניות הכלכלית של המדינה. בנוסף, שיניצ'י אוצ'ידה וריוזו הימינו מונו לשמש כסגני הנגיד.
בעיני כלכלנים, מדובר בצוות מאוזן שכשיר להתמודד עם המשימה הפוטנציאלית הקשה של שינוי כיוון משמעותי במדיניות המוניטרית לאחר עשור של הקלות מוניטריות.
אך למרות החיוביות בנוגע לתפקוד המינויים החדשים, ישנה ביקורת רבה על ממשלתו של ראש ממשלה פומיו קישידה על כך שהחמיץ הזדמנות לטפל בחוסר השוויון המגדרי בעמדות הכוח ביפן. בשנה שעברה דורג ה-BOJ במקום ה-142 מתוך 185 בנקים מרכזיים מבחינת שוויון מגדרי, על פי דו"ח של הפורום הרשמי של מוסדות מוניטריים ופיננסיים (OMFIF).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה