מינויים

לאחר עיכוב ממושך: עוזי יצחקי נבחר לתפקיד מנהל רשות המטרו

שנתיים וחצי לאחר פרסום המכרז הראשון: עוזי יצחקי, שכיהן כמנכ"ל משרד התחבורה,  נבחר לתפקיד מנהל רשות המטרו במשרד התחבורה
מערכת ice | 
עוזי יצחקי נמלי ישראל (צילום יחצ)
יו"ר חברת נמלי ישראל לשעבר, עוזי יצחקי, התמנה אמש (שני) לתפקיד מנהל רשות המטרו במשרד התחבורה. המינוי מתממש לאחר שהמכרז לתפקיד התפרסם לראשונה בספטמבר 2022 - לפני שנתיים וחצי. 
יצחקי התמודד על התפקיד מול עשרה מועמדים אחרים, כשבעברו הוא כיהן כמנכ"ל משרד התחבורה. תחת סמכות רשות המטרו, שמתפקדת כזרוע ממשלתית, הסרת חסמים בירוקרטיים בפרויקט המטרו הענק שעלותו נאמדת בלפחות 150 עד 200 מיליארד שקלים. 
עוזי יצחקי סיים את כהונתו בינואר החולף כיו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל, לאחר שתי קדנציות ו-6 שנים בתפקיד. בשנים בהן כיהן כיו"ר הדירקטוריון, יצחקי היה שותף מרכזי בשורה של מהלכים משמעותיים שתרמו לפיתוח הנמלים, ולפתיחת הענף לתחרות.
לפי התכנונים במהלך השנה הקרובה חברת נת"ע (שאמונה על הקמת הפרויקט), אמורה להכין את השטח לקראת פרסום המכרזים בשנה הבאה ותחילת העבודה על הפרויקט. כמו כן, על פי התחזיות שלושת קווי המטרו שיוקמו במסגרת הפרויקט השאפתני צפויים להתחיל לפעול בהדרגה החל משנת 2034 ולכל היותר עד שנת 2040, אך נוצרה סיבה שעלולה להפריע לחברת נת"ע לעמוד ביעדים שהציבה. 
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בגלובס, במהלך התקופה האחרונה ורגע לפני כניסה לשלב קריטי בפרויקט שכולל את הכנת השטח לעבודה, נוצרה מחלוקת בין חברת נת"ע לבין מנהל התכנון בנוגע למספר הכניסות והיציאות שיהיו בכל תחנה. בשעה שבתוכניות של מנהל התכנון נקבע שמספר היציאות מכל תחנה יהיו בין 2-5, בנת"ע פירשו את ההנחיה כמספר מקסימלי ותכננו את מרבית התחנות עם יציאה אחת בלבד. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה