דעות

חוק הדיור הציבורי יסייע לפתור את מצוקת הדיור בישראל

החוק יקל על משפחות רבות בנשיאת עול הנטל הכלכלי וההתמודדות עם יוקר המחייה. יש סיבה שחוק חשוב זה ממשיך להיות רלוונטי כל כך הרבה זמן. מדובר בצעד חברתי חשוב וראוי, המאפשר לדיירים רבים לשפר את מצבם הכלכלי ברמת הפרט; וברמת הכלל משפר את מצוקת הדיור בישראל
ח"כ קטי שטרית |  1
קטי שטרית (צילום פלאש 90)
חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה), התשנ"ט–1998 (להלן – חוק הדיור הציבורי), שהיה מהפכה משמעותית לזכאים לדיור ציבורי בישראל, מהווה מנגנון חשוב מאוד לצמצום ממדי העוני בישראל. חוק הדיור הציבורי מאפשר לדיירי הדיור הציבורי אשר מתגוררים חמש שנים לפחות בדיור הציבורי, ואין בבעלותם או בבעלות קרוביהם דירה או מקרקעין אחרים ששווים עולה על 350,000 שקלים חדשים, לרכוש את הדירות הציבוריות שבהן הם מתגוררים במחיר מסובסד. החוק ללא ספק מהווה צעד חברתי חשוב וראוי, מאפשר לדיירים רבים לשפר את מצבם הכלכלי, מסייע לפתור את מצוקת הדיור בקרב משפחות רבות בישראל, ונותן לאותן משפחות תקווה לגור בדירה בבעלותן.  
יוזם החוק המקורי, חבר הכנסת לשעבר רן כהן, שינה באופן מהותי את התפיסה ביחס לתפקידו של הדיור הציבורי בישראל: מתפישה של חסד ותלות ממושכת במדינה, לתפיסה של זכות אשר מובילה לעצמאות כלכלית. לכן, מוצע לתקן את סעיף 20 לחוק הדיור הציבורי ולהאריך את תוקפו לעשר שנים נוספות, ובכך לאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את דירות מגוריהם בהתאם לתנאי החוק בתוך תקופה נוספת של עשר שנים. המטרה בהצגת החוק במתכונת זו מטרתה לסייע לדיירי הדיור הציבורי כיום שממתין מעל לשנתיים לרכוש (למי שיכול) את הדירה. החוק בעייני מגדיר מחדש את תפקיד המחוקק בישראל הן בעניין הדיור הציבורי, והן בכלל: מתפיסה של חסד ותלות ממושכת במדינה, לתפיסה של זכות, אשר מובילה לעצמאות כלכלית.   
 
מדובר בצעד חברתי חשוב וראוי, המאפשר לדיירים רבים לשפר את מצבם הכלכלי ברמת הפרט; וברמת הכלל משפר את מצוקת הדיור בישראל. הצעת החוק עוסקת בתיקון סעיף 20 בחוק ולהאריך את תוקפו בעשר שנים נוספות כדי לתת לאותן משפחות יציבות ותקווה. אני בטוחה כי החוק יקל על משפחות רבות בנשיאת עול הנטל הכלכלי והתמודדות עם יוקר המחייה. יש סיבה שחוק חשוב זה ממשיך להיות רלוונטי כל כך הרבה זמן  וחשוב לי שהחוק יעבור גם בפעם הזאת - והפעם אפילו יותר מתמיד. לגבי דיור נוסף, בנית דירות לדיור הציבורי - הנושא תלוי במשרד השיכון והאוצר ואשמח לפעול גם בנושא זה בהמשך.
הכותבת: קטי שטרית, חברת כנסת מטעם הליכוד  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא צריך נדבות!!!!
    אנצי! 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הממשלות והמדינה לא בונות דירות לפי המודל של תל אביב ברחבי הארץ להשכרה וקניה. כדי שכל אחד יוכל לקנות דירה וגם להעלות את הקצבאות לנכים.כי המדינה יודעת שלא יקבלו אותם לעבודה בגלל שהם נכים והיא מתעלמת מהעובדה שתמיד יש להם יותר הוצאות מאדם רגיל!!!! דמוקרטיה מתפקדת זה שהעניים בשלטון ולא העשירים-אפלטון!
    סגור