דעות

המנהיגים שצמחו בערוגות המשיחיות מסכנים את שרידותו של המפעל הציוני

בן גביר, סמוטריץ' וסטרוק אוחזים במערכת ערכים סדורה, משנתם זו מצויה בקצה הלאומני, בואכה גזעני של הקשת הפוליטית הישראלית. החיבור של דבקות בתורת חיים והיותה של תורה זו פונדמנטליסטית, צריכה להוות עבורנו תמרור אזהרה בוהק
אלון שוסטר |  7
אלון שוסטר (צילום עופר חדג'ייב)
בבחירות אביב 2021 התרענו כנגד "מזימת אפריל" ובבחירות סתיו 2022 הזהרנו מ"סיוט נובמבר". רבים חשבו שאנחנו מגזימים אך מה שמתרחש לנגד עינינו בימים אלו - טרללת החקיקה, המינויים המוטרפים, הוויתורים המדהימים והמבהילים של נתניהו לשותפיו וחוסר האימון המוצהר שיש להם כלפיו – מעיד עד כמה צדקנו.  
הדריכות המתחייבת בלילות טרופים אלו, לא מגיעה רק מהחוקים הרעים ומקצב חקיקתם אלא גם, אולי בעיקר, מהעובדה שהחוקים מיועדים לשמש סדן לפעולתם של שרים אידיאולוגיים וקיצוניים. בן גביר, סמוטריץ' וסטרוק אוחזים במערכת ערכים סדורה; מכל ההאשמות שניתן להדביק להם בצדק, אין מקום להניח שהם פוליטיקאים שיוותרו על משנתם. יתרה מזאת, משנתם זו מצויה בקצה הלאומני, בואכה גזעני של הקשת הפוליטית הישראלית. החיבור של דבקות בתורת חיים והיותה של תורה זו פונדמנטליסטית, צריכה להוות עבורנו תמרור אזהרה בוהק.
חשוב לציין כי בקנה החקיקה כבר מצטופפים רעיונות עוועים, שאם יתממשו, יפגעו במשטר הדמוקרטי, בביטחון הלאומי ובצביון היהודי של המדינה; מתוך כך, יתערערו לכידות העם היהודי וכלכלת ישראל. אני משוכנע שלקיחת האחריות להגנה על עקרונות מגילת העצמאות ועל חוסנם של מדינת ישראל ושל העם היהודי הינה נחלת רבים, במוסדות השלטון ובחברה האזרחית.
כחברים באופוזיציה, נאבק כנגד בולמוס החקיקה והפגיעה באורחות החיים בישראל בכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותנו. רכיב משמעותי במהלכים בכנסת הוא איתור חברי כנסת, מקרב חברי הקואליציה, שסולדים אף הם מהרוח הרעה והפוגענית שפשטה במחוזותינו. משימתנו היא לפעול במשותף לביטול ולפחות למיתון הנזק וההרס של היוזמות הפסולות. אני משוכנע, שבכל סיעות הבית ישנם חברי כנסת שסולדים מעמדות תוקפניות כלפי בני מיעוטים, שאינם מוכנים לתת יד לאפליה חברתית.   
בני ברית להגנה על ערכי הצדק והשוויון ועל כלכלה מתקדמת בסביבה פלורליסטית, נמצא כמובן גם בחברה האזרחית - בארגונים חברתיים, באיגודים מקצועיים, באקדמיה ובתקשורת. הציבור הרחב ייקרא, אף הוא, לפעולה יצירתית, שתבהיר לממשלה השבויה בידי קיצוניים שרבים רבים מאזרחי המדינה שלנו מתכוונים להיאבק על לכידותו של הבית הלאומי הדמוקרטי.
בתחילת הדרך המאתגרת שאנחנו עומדים לעבור, ראוי לומר בקול צלול: הפנטיות מטרידה אותנו אבל לא מרתיעה אותנו. המנהיגים שצמחו בערוגות המשיחיות והלאומנות מסכנים את שרידותו של המפעל הציוני, הם סודקים את יציבותה של מדינת היהודים הדמוקרטית. משאלו הם פני הדברים, נהיה נחושים להחזיר יציבות ושיקול דעת לממשלת ישראל ונהיה נחושים להדק את הסולידריות בקרב אזרחי ישראל ואת הלכידות בין ישראל לעם היהודי בתפוצות.
הכותב: אלון שוסטר, חבר כנסת מהמחנה הממלכתי ולשעבר סגן שר הביטחון
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הציונות כולה היא רעיון משיחי שקשור ללאום היהודי
    אורית 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן הגיע הזמן לשלב ב' וממש ממש בלי להתנצל או לגמגם
    סגור
  • 6.
    מי שרקד
    אחד שזוכר 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שרקד בעת הגירוש מגוש קטיף(הוא מכחיש וטוען רק שמחה כפיים) למראה אוטובוסים מלאים נשים, שקנים וזקנים שחייהם חרבו והוא עשה את המכסימום להתעלל בהם (אח"כ כסגן שר עשר הכל כדי לעשות צרות ליהודים) אינו ראוי לתגובה כי אם רק להזכיר לקוראים מה טיבו.
    סגור
  • 5.
    שוסטר איש הזוי ומסוכן !!! (ל"ת)
    אסף 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    המפעל הציוני כמעט בא לסיומו בממשלה הזויה
    יואלי 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שוסטר היקר אתה וחבריך כמעט חיסלתם את המפעל הציוני בהחלטות ההזויות שלכם עדיף שתלך לביתך לנוח מהעבודה הזויה הקשה שלכם
    סגור
  • 3.
    תגובה
    יהודה 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הצביעות של הssמולנים נוזלת מכל כיוון אפשרי ואפילו מעוותת להם את הזיכרון ואת חוש ההיגיון
    סגור
  • 2.
    נראה שלפיד לא הפנים את מהות הבחירות הדמוקרטיות-הפסיד (ל"ת)
    שלח את הנתינים שלו?? 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    טענה מופרכת, כי ישראל עצמה היא נס משיחי !!
    צבי סער, הוגה ועו"ד 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ובכלל: מהו "משיחי", ומהו "מציאותי", ומהי "הדרך הנכונה" מול שכנים ויריבים אחוזי טירוף ומעוטי היגיון, במזה"ת הפנאטי וההפכפך ?? לאלוהים (אלוקים) פתרונים ! {אינסטגרם: saarzvi}. {אינסטגרם:saarzvi}.
    סגור