דעות

סכנת טביעה: כללי הזהירות שיצילו את חייכם בעונת הרחצה

חבר הכנסת סימון דוידסון מטעם מפלגת יש עתיד, לשעבר יו"ר איגוד השחייה, בטור אורח ל-ice: "כמעט איבדתי את אשתי בים, זו טראומה, שנינו היינו קרובים לסטטיסטיקת קורבנות הטביעה. גם בבריכה קיימת סכנה, שימו לב לילדים. ביצעתי במשך 5 דקות פעולות החייאה בילד בן 5 שאמא שלו הלכה 'לרגע' לקנות קפה"
ח"כ סימון דוידסון |  1
סימון דוידסון (צילום יוסי זמיר)
חלקכם מכירים אותי כחבר הכנסת סימון דוידסון, ממפלגת יש עתיד, יו"ר וועדת המשנה לספורט בכנסת. אבל האמת היא שלפני כל הפירוט הזה, אני בכלל ספורטאי, שחיין עבר שהשתתף באליפויות ישראל לנוער, לאחר מכן הקמתי את בית הספר לשחייה "דולפין" שהפך לגוף תחרותי בשם "הפועל דולפין נתניה" - כיום אחד מגופי השחייה הגדולים והמובילים בישראל.
לימדתי שחייה אלפי ילדים ולפני שנכנסתי לכנסת כיהנתי כיו"ר איגוד השחייה. אתם כבר הבנתם - שחייה היא כל עולמי. כשהגעתי לכנסת שמתי לנגד עיניי את תחום הספורט בדגש על שחייה ולימוד שחייה. אני רוצה לדבר איתכם קצת על נתונים. לפי דוח שהזמנתי ממכון המחקר והמידע של הכנסת מעונת הרחצה 2020 ועד היום טבעו למוות 65 אנשים, 54 מתוכם טבעו בחוף לא מוכרז.

אתם תופתעו לגלות שמתוך 306 ק"מ של רצועת חוף במדינת ישראל - רק 21.25 ק"מ הם חופים מוכרזים. אתם כבר מבינים את המשוואה לבד - הרבה חופים לא מוכרזים, הרבה טביעות, משפחות שמאבדות את יקיריהן. מצב מדאיג. גם אני כמעט איבדתי את אשתי, לפני 3 שנים נכנסנו לים בחוף לא מוכרז, הזרם סחף אותנו במהרה. גם היום אני שחיין מנוסה, כמעט בכל שבוע אני שוחה 10 ק"מ במים פתוחים אבל מול הים אף אחד לא יכול, גם לא השחיין הכי מקצוען, גם לא אלוף אירופה.
ראיתי את אשתי דועכת ומתרחקת ממני. לא יכולתי להגיע אליה. הזרם סחף אותה הרחק ממני וגם אני לא יכולתי להילחם מול אותו זרם אימתני. בשארית כוחותיי, אני אפילו לא זוכר איך, הגעתי אליה ודחפתי אותה לכיוון החוף. זאת טראומה משפחתית. שנינו היינו מרחק פסיעה מהסטטיסטיקה הזו, מהמספרים האלה שפשוט קורעים את הלב לחתיכות. ועכשיו שוב למספרים העגומים - מתחילת עונת הרחצה הנוכחית - 8.4.22 ועד 12.7.22 (לפי נתוני מד"א) 121 בני אדם טבעו ונמשו מהים, מהבריכות או ממאגרי מים שונים. 16 טבעו למוות. 4 במצב אנוש.
אני מקדיש את כל פועלי בכנסת להסברה והצלת חיים בתחום הטביעות ולימודי השחייה, הצלחנו להוסיף עוד כ-12 חופים מוכרזים, בנוסף בימים אלו אני מקדם הסברה שתכנס לבתי הספר ומוסדות החינוך בנושא טביעות - על מנת שילדים ובני נוער יידעו איך להתמודד ולהתנהג במצב כזה, איך מזהים אזור מסוכן ונמנעים מכניסה אליו.
 
דיברנו ארוכות על הים, אבל מה עם בריכות השחייה? סכנה שהופכת לממשית מתמיד בקיץ, בריכות השחייה הפרטיות, המלונות. אתם יודעים? כשמדובר בילד בן 5, כבר אחרי 2 שיעורי שחייה, הסיכוי שהוא יטבע יורד ב-80%. אחרי 2 שיעורי שחייה ילד יכול להציל את עצמו אם הוא נופל למים - אתם קולטים? ותאמינו לי, מספיקה שנייה של חוסר תשומת לב להפוך חיים שלמים. בשנת 1994 כשלימדתי שחייה הייתי עד למקרה של טביעה, ילד בן שלוש שנמשה מן המים, כולו כחול, ללא הכרה.
ביצעתי בו פעולות החייאה במשך 5 דקות שלמות עד שהצלחתי להחזירו לחיים, ואיפה אימא שלו הייתה? היא הלכה "לרגע" לקנות קפה, אז אני מבקש מכם - שימרו על עצמכם והילדים ביתר זהירות, הימנעו מכניסה לחוף לא מוכרז - הים נראה תמים אך מסוכן, מספיקה שנייה אחת של מעידה, או רק הושטת יד להבאת צעצוע שנפל לבריכה וחיים שלמים יכולים להשתנות. בואו נעצור את הסטטיסטיקה הזו.
אני צריך אתכם איתי, את הערנות, המודעות, האחריות, בואו נשמור על עצמנו ועל הילדים שלנו. אני מייחל לשנה הבאה, ליום בו אבקש דוח בנושא טביעות וכולנו נשמח על כמה שהמספרים ירדו - על כמה חיים שניצלו. בואו נשמור על הקיץ הזה כקיץ של הנאה, בילויים ושמחה ולא קיץ שבו אבדו חיים שהיו יכולים להינצל.
הכותב הינו חבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך להחלץ מזרם סוחף
    ישראלי גאה ומודאג 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדרך הנכונה להלחם בזרם סוחף היא לשחות באלכסון ממנו אל הגלים המתגלגלים אל החוף ולחזור איתם לחוף . ביין 2 שורות של גלים מתנפצים יש אזור לכאורה שקט של זרם חזק נגדי של המים החוזרים לים . זה האזור המסוכן והוא יכול להכניס בדקות שחיין למרחק של עשרות מטרים מהחוף . החוכמה היא לא להכנס לים כשיש גלים גבוהים [2 מטר + ] שמייצרים את הסחף .
    סגור