תקשורת ומדיה

אתר החדשות מפטר 8% מעובדיו: גל הקיצוצים בתקשורת נמשך

במסגרת מהלכי רה-ארגון מקיפים ועל רקע המשבר בשוק המדיה, פורטל חדשות העסקים והפיננסים ביזנס אינסיידר מקצץ מספר משמעותי של עובדים. זהו סבב הפיטורים השני שמקיים הארגון, כשהמנכ"לית ברברה פנג הודיעה על כך לעובדים. הבינה המלאכותית מאיימת לחולל מהפכה בתחום, כמו גם פודקאסטים ושירותים אחרים
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
כחלק ממהלך רה-ארגון מקיף, אתר חדשות העסקים והפיננסים ביזנס אינסיידר מפטר 8% מעובדיו. זוהי תקופה סוערת במיוחד בשוק התקשורת והמדיה בארצות הברית, וביזנס אינסיידר יהפוך בכך לגוף העיתונאי האחרון שמצמצם משרות במסגרת קיצוצים. במזכר שנשלח לעובדים אמש (חמישי) המנכ"לית ברברה פנג הודיעה על השינויים לעובדיה.
פנג ציינה כי החברה ממקדת מחדש צוותים ומשקיעה בתחומים שיוצרים יותר ערך עבור הקהל של האתר האמריקני. "למרבה הצער, משמעות הדבר היא שעלינו לצמצם כמה תחומים בארגון שלנו", כתבה. זהו סבב הפיטורים השני שמבצע ביזנס אינסיידר בתוך פחות משנה. האתר נמצא בבעלות ענקית המדיה הגרמנית אקסל שפרינגר מאז 2015.
בשבועות האחרונים, שורה של אמצעי תקשורת הודיעו על פיטורים נרחבים, בהם העיתון "לוס אנג'לס טיימס" ומגזין הספורט האמריקני "ספורטס אילוסטרייטד". עובדי פורבס מדיה פתחו ביום חמישי בשביתה בת שלושה ימים במחאה על תנאי חוזי העבודה שלהם. ההכנסות מפרסום מקוון של עסקים רבים נפגעו על רקע צמצום תקציבי המפרסמים או העתקת כספם לכיוונים אחרים.
 
הבינה המלאכותית מאיימת לחולל מהפכה במגזר במקרה שרובוטים יוכלו לכתוב במהירות כתבות ולבצע בהם התאמות ועדכונים. השינויים המתחוללים במגזר גם עשויים להוביל למיזוגים ורכישות. באזפיד מעוניין למכור את אתרי המזון שלו, בזמן שחברת וייס מדיה (Vice) עשויה למכור את אתר חדשות סגנון החיים Refinery29, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". 
 
בה בעת, מקורות חלופיים של חדשות מתחרים על תשומת לב הצרכנים, בהם פודקאסטים ושירותי ניוזלטרים מבוססי מנויים כמו אלו שמציעה פלטפורמת סאבסטאק (Substack). אתר החדשות דיילי ביסט הכתיר את סבב הפיטורים בענף תחת הכותרת "טבח במדיה" (Media Massacre).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ערוץ 14
    א.ש.ל 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לספר סיפורים הציבור הבין שמדובר בערוצי תבהלה תרעלה יאוש ודכאון אז רואים רק 14 ובשבת מי שלא שומר רואה סרט או סדרה ויאללה ביייי לא רואים את הערוצים האלה כי הם מתעללים בציבור וזה פיקוח נפש
    סגור