תקשורת ומדיה

ברשת BBC הסיתו נגד צה"ל - והתנצלו: "מוציא להורג עזתים"

תאגיד השידורי הבריטי פרסם כמה פעמים מפרוץ המלחמה דיווחים לא מואמתים בנוגע לפעילות צה"ל - ולאחרונה הוא עשה זאת שוב. הערוץ דיווח ברדיו כי "צה"ל מוציא להורג עזתים", ע"פי דיווחים של חמאס, ובהמשך התנצל - "לא היו ראיות"
מערכת ice |  2
רשת BBC (צילום ויקיפדיה, freepik)
בזמן שמדינת ישראל פועלת רבות בתחום ההסברה הבינלאומית, ערוצי התקשורת בעולם לא עושים עימנו חסד. דוגמה מוכרת במיוחד לערוץ שלא נוהג באופן אובייקטיבי במיוחד כלפי ישראל הוא ה-BBC, אשר לא פעם מציג למיליוני צופיו דיווחים לא מאומתים נגד ישראל. לאחרונה רשת החדשות עשתה זאת שוב והתנצלה – אך קצת מאוחר מדי.
תאגיד השידור שידרו באמצעות הרדיו בליל ה-24 בדצמבר כי צה"ל "מוציא להורג עזתים", ע"פ דיווחים שנלקחו מהחמאס. בהמשך ה-BBC  חזרו בהם ואמרו כי המידע ששידרו אינו היה מאומת, "ללא ראיות אמיתיות".
בהודעה שהוציאו בהמשך הם כתבו: "ייחסנו את הדברים לחמאס, וציינו את התייחסות הצבא הישראלי לפיו הוא לא מודע לתקרית וחמאס הוא ארגון טרור שלא מעריך אמת. עם זאת, לא עשינו מספיק מאמץ לחפש ראיות שיצדיקו דיווח על טענת חמאס".
כזכור, בעבר הערוץ טען כי לאחר שכוחות צה"ל נכנסו לבית החולים שיפא, הם סימנו כמטרות את "הצוותים הרפואיים ודוברי הערבית", מה שבסוף התברר כתרגום מוטעה לאחר הודעת צה"ל בעניין.
 
סביר להניח כי נמשיך לראות עוד "טעויות" בדיווחים של הערוץ, וכנראה שגם נזכה להתנצלות לאחר מכן. עם זאת, הטקטיקה של דיווח שקרי והתנצלות אינה עוזרת להסברה הישראלית, שכן מיליוני המאזינים כבר נחשפו למידע המוטעה ובכך דעתם הושפעה, גם אם בהמשך הארגון מפרסם התנצלות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השת"פ של BBC עם חמאס יותר ממדהים (ל"ת)
    ערוץ אנטישמי 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ה BBC תואם אל ג'זירה
    יהודה 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד יגיע היום שהם יבכו על מעשיהם, לאחר שהטרור יגיע אליהם . וזה ממש לא רחוק , מכסימום 10 שנים .
    סגור