תקשורת ומדיה

מגיש חדשות 12 מתפוצץ: "עיתונאים לא יוצאים נגד הדלפות"

מגיש חדשות 12, ירון אברהם, הגיב לביקורות הקשות לאחר החשיפה הדרמטית של עמית סגל של טיוטת פסק הדין הדרמטי של בג"צ: "עיתונאים לא יוצאים נגד הדלפות. נקודה. אף פעם. בשום מצב. זה הלחם והחמאה שלנו. מי שלא מבין את זה הוא לא במקצוע הנכון"
תום נחום |  2
ירון אברהם (צילום ויקיפדיה)
סערה גדולה מתחוללת ברשתות החברתיות לאחר הפרסום הראשון המטלטל אמש (רביעי) של עמית סגל בחדשות 12, לפיו על פי טיוטת פסק הדין הדרמטי, בג"ץ צפוי לפסול על חודו של קול את ביטול עילת הסבירות, זו שאמורה הייתה להביא את "המהפכה המשפטית". בתוך כך, בעקבות פרסום טיוטת פסק הדין על ידי סגל, נשמעו ביקורות רבות נגד הדלפת פסק הדין, ביניהן גם מצד חברת הכנסת והשרה לשעבר, מרב מיכאלי, כאשר מי שבחר לענות לה ולהשיב לטענות, הוא הקולגה של סגל בחדשות 12, ירון אברהם.
אברהם הגיב למתקפה נגד ההדלפה המדוברת והביקורות נגד עמית סגל עצמו וכתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו כך: "עיתונאים לא יוצאים נגד הדלפות. נקודה. אף פעם. בשום מצב. זה הלחם והחמאה שלנו. מי שלא מבין את זה הוא לא במקצוע הנכון".
 
כזכור, מיכאלי כתבה כך בציוץ שהעלתה בנושא: "ההדלפה של פסק הדין בעניין ביטול עילת הסבירות מהווה פגיעה חמורה בהליך המשפטי התקין. וכך גם המסגור המגוחך של הימין שמדבר על ״מהפכה משפטית שניה״. כולנו יודעות ויודעים שאין כאן שום מהפכה - אלא מימוש עקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית השברירית שלנו, מימוש חובתה המקצועית של מערכת המשפט בתור שומרת הסף. החוק לביטול עילת הסבירות הוא כתם במפעל החוקה הציוני המפואר ופגיעה אנושה בשלטון החוק, טוב היה אם לא היה מחוקק מעולם וטוב אם יבוטל. ויפה שעה אחת קודם".
עוד כתבה: "מאז 7/10 העם צועק דמוקרטיה ואחדות, הבנים והבנות שלנו נמצאים בחזית וכאן מכונת הרעל הביביסטית ממשיכה להסית נגד בית המשפט. אותו בית משפט שמגן על החיילים והחיילות מפני חקירות בבתי דין בינלאומיים. עצרו מיד את קמפיין ההסתה המלוכלך שלכם. אל תהרסו את מעט האמון שעוד נותר".
 
על פי הטיוטה, שמונה שופטים, בראשם הנשיאה חיות, מתכוונים לפסול את החוק ובכך לבטל חקיקת יסוד של הכנסת. מולם, שבעה שופטים, בהם סולברג, צפויים להכשיר את ביטול עילת הסבירות. עקרונית, יש סיכוי קטן שהתוצאה תשתנה, מכיוון שכעת קורא כל שופט את פסיקותיהם של 14 עמיתיו ומגיב.

מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות, הנשיאה אסתר חיות טענה: "חוק היסוד מהווה סטייה ניכרת מ'החוקה בהתוות' ועל כן חייב היה להתקבל בהסכמה רחבה, ולא ברוב קואליציוני דחוק"
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות של השופט עופר גרוסקופף: "הפטור ניתן לעומדים בראש הפירמידה – אך הדרישה להחיל עליהם את שלטון החוק היא בליבת הציווי כי אין אדם שאינו כפוף לשלטונו של החוק"
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות השופט יחיאל כשר: "אין מדובר בחששות בעלמא ואין עסקינן ב"מכה קלה בכנף", לא על עניין של מה בכך נאבקו מי שנאבקו, והתנגדו מי שהתנגדו לתיקון זה. אולם, מלאכת חקיקת חוקי היסוד מצויה בסמכותה של הכנסת ולא של בית משפט זה".
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות השופט נועם סולברג: "עימי בעמדתי (שלא לפסול חוקי יסוד) ניצבים רוב שופטיו ונשיאיו של בית משפט זה". סולברג למשל מציע לעמיתיו התומכים בפסילה להסתפק בהחזרת החוק לכנסת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מפרסמים כל הדלפה
    סבתא 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עיתונאים חיים מהדלפות, אך בין ההדלפה לבין הפרסום נמצא העיתונאי. עם/ בלי מוח, עם/ בלי מצפון.
    סגור
  • 1.
    הדלפות
    שלום דראב 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם, לדעת העיתונאי, יש חובה חוקית לחקור את ההדלפה, ולהעניש את המדליף, או לאפשר המשך הפרת החוק?
    סגור