תקשורת ומדיה

חדשות 12 לא קיבלה עדיפות? זו התשובה שקיבלו המתחרים

אחרי המכתב והטענות הקשות, הצנזור הצבאי הראשי בפגישה עם ארגון העיתונאים והעיתונאיות: "הצנזורה פוסלת לפרסום אך ורק פרטים שיש בהם פגיעה בביטחון המדינה ובשלום כוחותינו, והגישה וההנחיה היא יחס שוויוני לכולם"
מערכת ice | 
חדשות 12 (צילום מסך קשת 12)
הצנזור הראשי, תא״ל קובי מנדלבליט, נפגש אתמול (רביעי) לשיחת היכרות עם יו״ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות, נורית קנטי, ועם אחראית חופש העיתונות בארגון ענת סרגוסטי, זאת אחרי המכתב החריף והנוקב שנשלח בעקבות טענות של עיתונאים מהארץ, תאגיד השידור כאן 11 ועוד על כך שחדשות 12 קיבלו לכאורה יחס מקל ואפשרות לשדר את הפרסומים שקודם לכן לא אושרו על ידי הצנזורה לכאורה.
השיחה התקיימה בעקבות המכתב שבו פירט הארגון דוגמאות למה שנראה כמו התייחסות לא שוויונית של הצנזורה כלפי עיתונאים וכלי תקשורת שונים. הצנזור הסביר בפגישה כי ב-50 ימי המלחמה טיפלה הצנזורה בכ-320,000 פרטי תקשורת ועיתונות, פי ארבעה מהרגיל, וכי יחידת הצנזורה גייסה אנשי מילואים כדי לטפל באלפי הבקשות בזמן מהיר. 

לדבריו, ישנם מקרים שבהם חומרים מתפרסמים מבלי שהוגשו לצנזורה ובמקרים בודדים גם נמצא שהתגלו מספר טעויות אנוש בהתנהלות. הצנזור אמר כי "הצנזורה פוסלת לפרסום אך ורק פרטים שיש בהם פגיעה בביטחון המדינה ובשלום כוחותינו, והגישה וההנחיה היא יחס שוויוני לכולם".
 
לאחר הפגישה, פרסמו ארגון העיתונאים והעיתונאיות תודה לצנזור הצבאי הראשי על ההיענות המהירה ושיתוף הפעולה הפתוח והשקוף. יחד עם זאת, יש עיתונאים שתקפו באופן אישי את אי השיוויון לדבריהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה