תקשורת ומדיה
סקר חדש קובע: פחות מ-4% מהישראלים מאמינים למידע של נתניהו
כ-74% מהציבור מעריך כי דובר צה"ל דניאל הגרי, מספק את המידע האמין ביותר בכל מה שקשור למלחמה. לעומת זאת, פחות מ-4% מקרב הציבור בישראל מעריכים את המידע המגיע מצד ראש הממשלה, בתור המקור האמין להעברת מידע אודות המלחמה
כ-74% מהציבור מעריך כי דובר צה"ל דניאל הגרי, מספק את המידע האמין ביותר בכל מה שקשור למלחמה. לעומת זאת, פחות מ-4% מקרב הציבור בישראל מעריכים את המידע המגיע מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתור המקור האמין להעברת מידע אודות המלחמה.
כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי ד"ר גל יעבץ מהמחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר-אילן, שבחן את בצריכת מידע וחדשות במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' בחודש הראשון מאז תחילתה. הסקר הועבר ל-505 אזרחים בוגרים (18+) מהאוכלוסייה היהודית בישראל, וממנו עלו הנתונים.
נוסף על כך, כ-50% העידו כי כעת בזמן המלחמה, פונים גם לערוצי תוכן נוספים ממה שבדרך כלל פנו אליהם, כאשר 73% מתוכם הצטרפו לטלגרם. כמו כן, המחקר מדגים עליה משמעותית בצריכת החדשות בזמן המלחמה.
במחקר השתתפו 505 ישראלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בארץ. הסקר הועבר לאחר ארבעה שבועות של לחימה, בפתח השבוע החמישי למלחמה ולציון חודש מאז מתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור, החמאס.
מחקרים קודמים הראו כי צריכת המידע והמדיה שלנו בעת מצבי חירום לאומיים (כדוגמת הקורונה, מבצע שומר החומות ועוד) הגיעה לשיא חדש בכל פעם. שיא אשר לו תורם השילוב הכפול של צריכת מידע וחדשות, הן על ידי ערוצי התקשורת המשודרת (רדיו/טלוויזיה) והן על ידי שימוש ברשתות חברתיות, לרוב במקביל, כמעין מסכים כפולים. אלו היו למעשה ההקדמה למצב הקיים במהלך מלחמת חרבות הברזל.
באופן כללי, ניתן לראות עלייה משמעותית בצריכת החדשות והמידע בזמן המלחמה (מכלל הערוצים השונים, המשודרים והמקוונים). כך, מדווחים, למעלה מ-60% מהישראלים על צריכה של יותר מ-3 שעות ביום של חדשות ומידע אודות המלחמה. מתוכם, 38.6% מהנשאלים צורכים יותר מ-4 שעות של חדשות. זאת בהשוואה לפחות מ-60 דקות ביום טרום המלחמה.
כאשר ביקשו מהנשאלים לציין מהי הסיבה המרכזית בגינה הם צורכים חדשות בתקופת המלחמה, מצאו כי מרבית הישראלים (57.4%) עושים זאת במטרה 'להישאר מעודכנים' ו-23% עושים זאת עבור תחושת הבטחון האישית שלהם. סיבות שונות כדוגמת שייכות, קהילתיות או סקרנות אינן נמצאו שכיחות באופן משמעותי.
עם זאת, יש לציין כי הישראלים אינם מסתפקים בערוצים אליהם הם רגילים בזמן המלחמה. כמחצית (48.5%) הצהירו כי בעקבות הלחימה פנו לערוצי תוכן ומידע חדשים.
•כאשר בדקו לאילו ערוצי תוכן או מידע חדשים נחשפים אליהם האזרחים מאז תחילת המלחמה, התשובה הייתה חד-משמעית. כ-73% מתוכם הורידו או הצטרפו לטלגרם מאז תחילת המלחמה.
•כאשר בדקו לאילו ערוצי תוכן או מידע חדשים נחשפים אליהם האזרחים מאז תחילת המלחמה, התשובה הייתה חד-משמעית. כ-73% מתוכם הורידו או הצטרפו לטלגרם מאז תחילת המלחמה.
לאיזה מקורות מידע חדשים פנית מאז פרוץ הלחימה? נראה כי השימוש בטלגרם עלה באופן דרמטי- כ-73% העידו כי עושים בפלטפורמה שימוש בזמן המלחמה.
עוד ב-
המחקר נערך על ידי ד"ר גל יעבץ מהמחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר-אילן, באמצעות מדגם מייצג (פאנל אינטרנטי) של האוכלוסייה בישראל על ידי חברת iPanel. בסקר השתתפו 505 ישראלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בארץ. הסקר הועבר לאחר ארבעה שבועות של לחימה, בפתח השבוע החמישי למלחמה ולציון חודש מאז מתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור, החמאס.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מוזר חשבתי שאפס אחוז מי בכלל מאמין לשקרן הסידרתי (ל"ת)יייייייששששששש 11/2023/15הגב לתגובה זו2 1סגור
-
2.מפסיד בסקרים- מנצח בקלפיירונית 11/2023/15הגב לתגובה זו1 4רק BBסגור
-
1.אותי לא שאלויעקב ל 11/2023/14הגב לתגובה זו2 3השנאה לביבי(64) יוצאת מכול פרופורציהסגור