תקשורת ומדיה

בעקבות המלחמה: בתי החולים בפריפריה יהפכו ל'מרכזי-על'

מאז ומתמיד הייתה מצוקה קשה של בתי חולים בפריפריה בן מבחינת ציוד והן מבחינת צוות. בשעות חירום ופצועים אף הוטסו לבתי חולים במרכז. מלחמת חרבות ברזל הזכירה לכולם שנדרש חיזוק משמעותי לבתי החולים בפריפריה. בשל המצב, משרד הבריאות הצהיר כי בית החולים זיו בצפת וברזילי באשקלון יצטרפו לרשימת המרכזים הרפואיים שיכולים לטפל בפציעות קריטיות 
מערכת ice | 
רופאים (צילום freepik)
משרד הבריאות הגדיר את בתי החולים זיו בצפת וברזילי באשקלון, כמרכזי-על לטיפול בטראומה. חיילים שיגיעו משדה הקרב יוכלו לעבור טיפולים דחופים וניתוחים ולא יצטרכו לחכות עד שיפנו אותם למרכזים הגדולים.
בתי החולים בארץ מסווגים לשלוש רמות: מרכז טראומה על-אזורי, מרכז טראומה אזורי ובתי חולים מקומיים. עד היום הוגדרו רק שבעה בתי חולים כמרכזי-על: רמב"ם, שיבא, איכילוב, בילינסון, הדסה, שערי צדק וסורוקה. בשל אירועי המלחמה התחדד הצורך לטיפול ראשוני בפריפריה. 
ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות אומרת: "אחד הדברים שהתחדדו באירוע של 7 באוקטובר הוא שאנחנו צריכים להתכונן גם לתרחישים שבהם יש קושי של שעות ארוכות בפינוי פצועים לבתי החולים הגדולים".
עוד הוסיפה מזרחי: "כדי לעמוד במשימה הזו, הבנו שצריך לחזק את בתי חולים שנמצאים בקו החזית, ולתת להם כלים למענה בשעת חירום בתחומים כמו פגיעות ראש דחופות, למשל דימום תוך-מוחי, שמחייב שחרור דחוף של הלחץ בגולגולת, או לחלופין פגיעה בבית החזה שמצריכה פתיחה של החזה לצורך הצלת חיים".
 
בשל ההחלטה, שני בתי החולים הונחו להעביר באופן מיידי תוכנית הכשרות מיוחדת לרופאים ותוך כדי מחפשים בדחיפות צוות של מנתחים ורופאים שיוכלו לסייע בהקמת מרכזי העל בפריפריות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה