תקשורת ומדיה

העיתונאים הזרים נחשפו לזוועה: "כמעט בלתי אפשרי לזהות את הגופות"

המשטרה, דובר צה"ל ומטה ההסברה ערכו סיור במחנה שורה לכתבים מרשתות התקשורת ברחבי העולם. מאות נחשפו לממדי הטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל, שכלל אכזריות רבה כלפי החללים, כפי שנחשפו אליהם במהלך הזיהוי. מלאכת הזיהוי מורכבת ומתבססת על ממצאים מדעיים והשוואת נתונים
מערכת ice |  1
הריסות קיבוץ ניר עוז לאחר פלישת מחבלים (צילום פלאש 90/ אריק מרמור)
השבוע השלימה דוברות משטרת ישראל ביחד עם דובר צה"ל ומטה ההסברה הלאומי,  סיור לעיתונאים זרים במחנה שורה. במהלך חמשת הסיורים שבוצעו עד כה, נחשפו מאות עיתונאים זרים מעשרות רשתות מרחבי העולם, לזוועות מעשי ההתקפה של החמאס נגד אזרחים.
בסיורים סקרו מפקדים ממערך הזיהוי הפלילי והחקירות, שוטרים רופאים ומתנדבים את עבודת הזיהוי המורכבת ואת המראות הקשים שהעידו על האכזריות הרבה כלפי החללים, כפי שנחשפו אליהם במהלך הזיהוי. הכוח המניע את השוטרים העובדים מסביב לשעון הוא לתת מענה מהיר ומדויק למאות משפחות המבקשות לדעת מה עלה בגורל קרוביהן.
מאז החלה מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, שוטרים, רופאים ומתנדבים, אנשי משרד הבריאות ונציגי משרדי ממשלה, עושים עבודת קודש בזיהוי הגופות, חלקן במצב קשה ביותר. מלאכת הזהוי מורכבת ומתבססת על ממצאים מדעיים המתקבלים בין היתר לאחר נטילת דגימות מהחללים, והשוואתם עם נתונים רבים הנאספים ע"י משטרת ישראל.
לפני נאומו של שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן חילקו חברי המשלחת הישראלית לשגרירים קוד QR עם קישור לתיעודים קשים של ישראלים שנשרפו בחיים. "זה לא אושוויץ", אמר השגריר ארדן על בימת האו"ם, "אלה ישראלים שנאנסו, נשחטו ונשרפו בחיים. זה לא אושוויץ - זה חמאס". לדבריו, המתקפה תוכננה היטב על ידי רוצחים ששחטו אנשים במיטותיהם.
 
"המפלצות של חמאס אנסו נשים וילדים, הצעידו נערות וגופות עירומות שנאנסו ברחובות עזה בעוד ההמון צוחק ומריע. הם עינו תינוקות, ילדים נרצחו לעיני הוריהם והורים מול ילדיהם. יש גופות שנשרפו והפכו לחתיכות פחם – כמעט בלתי-אפשרי לזהות אותן. נשים בכל הגילאים, מסבתות ועד ילדות קטנות, נאנסו באכזריות כל כך עד שגופותיהן נמצאו כשהאגן שלהן שבור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תפיצו את תיעודי הזוועות לעולם כבר, למה אתם מחכים
    סיגל 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסברה כושלת, להטיס את כל בעלי התפקידים האחראים לכשלון ההסברתי ול״טיפול כפפות המשי״ הצידה ולתת למקצוענים לעשות את עבודת ההסברה
    סגור