תקשורת ומדיה

בגיל 40: הבן של אריה דרעי בהליכי גיוס לצה"ל

ינקי דרעי התגייס לטירונות מקוצרת ויקח חלק במערך המילואים. מתחילת המערכה, פנו כ-3,000 צעירים חרדים בבקשה להתגייס, אלא שההערכה היא שבתום המלחמה המפלגות החרדיות יחזרו לעמוד על דרישתן לפטור - בדומה לנהוג שנים רבות
מערכת ice |  3
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ינקי דרעי, בנו של אריה דרעי, התגייס היום (חמישי) לטירונות מקוצרת של עשרה ימים, וייקח חלק במערך המילואים של צה"ל. דרעי בן ה-40 מכהן בשנים האחרונות כמנהל המחלקה לקשרים עם קהילות וגיוס משאבים בהסתדרות הציונית. מתחילת המערכה בעזה, פנו עד כה לצה"ל כ-3,000 צעירים חרדים בבקשה להתגייס, כאשר מתוכם החלו מאות בתהליך גיוס לצה"ל.
מרבית המתגייסים הם חרדים בוגרי ישיבות ליטאיות בגילאי 26-39, שאינם מחויבים להתגייס לצה"ל אך עשו זאת כחלק מהמאמץ המלחמתי הכללי במערכה הנוכחית. חרף מספר הנרשמים הגבוה לגיוס, בצה"ל מגיבים יחסית באיטיות להיענות הגדולה. בשבועיים מאז פרצה המלחמה גייסו רק 200 חרדים. בקרב הנרשמים יש כתוצאה מכך תסכול רב.

גורמים במנהלת גיוס החרדים טוענים כי התגובה היא המהירה ביותר שיש: "מעולם לא היה דבר כזה שאפשרו לגייס חיילים מיום ליום ואנחנו מקווים שאחרי הסנונית הראשונה, יהיה אפשר להגביר את הקצב". דרעי הבן מרבה להתייחס למתרחש מאז ה-7 באוקטובר, ובערב נאום התמיכה חסר התקדים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן  - צייץ בחשבון הטוויטר:
 
לפני המלחמה המפלגות החרדיות פעלו במרץ לקדם את חוק הגיוס ולהסדיר את הפטור מצה"ל לבוחריהן. ההערכה היא כי בהמשך ש"ס ויהדות התורה ימשיכו לעמוד על דרישתן זאת, בדומה לנהוג במשך עשרות שנים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זו בדיחה?
    אא 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי אם כן היא בכלל לא מצחיקה. זה כדי להצדיק את מינוי זה שהשתמט משירות צבאי לקבינט המלחמה? מה יש לשור המועד הזה להוסיף שם?
    סגור
  • 2.
    יהנו מהטבות למשרתים למרות שירות של עשרה ימים בלבד (ל"ת)
    נועה 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ינקי דרעי
    איצקו 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל הצגה.
    סגור