תקשורת ומדיה

הניו יורק טיימס חושף: פרטים חדשים על המחדל המודיעיני

הניו יורק טיימס מפרסם תחקיר המבוסס על ראיונות עם בכירים ישראלים, ערבים, אירופאים ואמריקנים על מנת לאתר את המקורות למחדל שהתרחש בפרוץ המלחמה
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
הניו יורק טיימס פרסם היום (שני) תחקיר חדש בו עולים פרטים חדשים בנוגע למחדלים אשר הובילו למתקפת הטרור של מחבלי החמאס ביום שבת ה-7 לאוקטובר. התחקיר, נשען על ראיונות שקיימו אנשי העיתון עם עשרות בכירים ישראלים, ערבים, אירופאים ואמריקאים. כמו כן נכלל גם סקירה של מסמכים של ממשלת ישראל וראיות נוספות שנותחו על מנת למצוא את שורש המחדל. 
תחילה נכתב כי יחידת 8200, הפסיקה לצותת לרשתות הרדיו-קשר של החמאס שנה קודם לכן, כי הם ראו בכך בזבוז מאמץ. ייתכן שאם היו עושים זאת, היו מצליחים לאמת את אותם אותות שהגיע בליל הטבח
כמו כן, כשהלחימה פסקה, חיילי צה"ל מצאו מכשירי קשר ידניים על גופותיהם של חלק ממחבלי החמאס, אותם מכשירי קשר שגורמי המודיעין הישראלים החליטו לפני שנה שכבר לא כדאי לעקוב אחריהם ולהאזין להם.
בסמוך לתחילת המתקפה, איש לא האמין שהמצב חמור מספיק כדי להעיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפי שלושה גורמי ביטחון ישראלים. המודיעין האמריקני הפסיק להאזין לחמאס כיוון שחשב ש"האירוע מנוהל" היטב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה