תקשורת ומדיה

שיח מלחמה: מהם הנושאים שהכי מעסיקים את הישראלים ברשת?

ביממה האחרונה התקיימו כ-4,000 דיונים עם כ-970,000 אינטראקציות בנוגע למלחמה. אלו הנושאים שבמרכז השיח

מערכת ice | 
צילום Shutterstock
השיח סביב מלחמת "חרבות ברזל" ממשיך לגעוש, כאשר במהלך היממה האחרונה התקיימו כ-4,000 דיונים בעברית עם 970,000 אינטראקציות בנוגע למלחמה – מחציתם במסגרת הרשתות החברתיות (פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם ופורומים שונים).
מנתוני חברת המודיעין באזילה, המספקת תובנות מבוססות OSINT (אינטליגנציה מבוססת מקורות מידע גלויים), עולה כי ברשימת הנושאים הפופולאריים ביותר:
 
  • יוזמות התנדבותיות ותרומות – עיקר השיח התרכז בבקשות לתרומות והתנדבויות מסוגים שונים: אריזת מזון לגדודים בשטח, תרומות ריהוט, הובלת בעלי חיים ממשפחות מפונות, אספקת ציוד עבור חתונות בבסיסים וציוד מציל חיים.
  • הכניסה הקרקעית לרצועת עזה – סביב הנושא הבוער של התרחבות המערכה, התרחש שיח שוקק ומרובה אמוציות. בין היתר התפתחו דיונים  בנוגע למה ייחשב כשהצלחה במלחמה, דרך המומנטום הנכון לתחילת המהלך, ועד  שאלות של חיילים איך לענות כשפונים אליהם בנושא.
  • הסוגייה ההומניטרית, אספקת חשמל ומים לעזה – במספר רחב של שיחות ברשת עלה הטיעון לפיו החזירה ישראל חשמל ומים לעזה, טיעון אשר עורר כעס על הממשלה והעומד בראשה.

בשולי השיח, התפתחו דיונים ועלו שאלות רבות נוספות בכל הקשור לעזה. בין היתר: האם יש ברצועה שדה תעופה, האם הממשל בעזה משלם עבור החשמל והמים שמספקת ישראל ומהו הסטטוס של האזרחים שם. כמו כן, התעוררו דיונים סביב החרמה של חברות מסוימות, כמו גם משפעינים שראוי להסיר להם עוקב. חשוב להדגיש כי השיח המנותח לא מתעסק בעובדות אלא בדעת הקהל כפי שנכתבה ברשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה