תקשורת ומדיה

גנץ מחזר אחרי החרדים? ביתד נאמן מחבקים, בליכוד מודאגים

בעוד יתד נאמן המזוהה עם הזרם הליטאי העניק חשיבות למעמד ושיגר מסר אוהד ומחבק הרי שבעיתון "המבשר" המזוהה עם השר פרוש ובעיתון "המודיע" המזוהה עם הקהל החסידי בחרו להתעלם בהפגנתיות תוך שהנציגים החרדים המזוהים עם העיתונים הללו משגרים מסר חריף לליכוד על רקע חוק הגיוס המתגבש
דוד זולדן | 
בני גנץ (צילום יחצ, טוויטר/ ישראל כהן, יתד נאמן)
על רקע הדיונים סביב חוק הגיוס המתגבש, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ביקר אמש בישיבת כולל הרשב"י בבני ברק, ונפגש עם ראש הישיבה הנחשב לדמות בכירה בהנהגה החרדית, הרב מאיר צבי ברגמן, חתנו של הרב ש"ך וחבר מועצת גדולי התורה של סיעת 'דגל התורה'.
במערכת הפוליטית עוקבים בעניין ורואים במהלך קריצה לחרדים, לקראת הדיונים סביב חוק הגיוס, שמבחינתם יוביל לפירוק הממשלה והליכה לבחירות.
גם בביטאון המפלגה, 'יתד נאמן' – פורסמה תמונתו של גנץ עם הרב ברגמן שעוררה את חשדו של הכתב לענייני חרדים של חדשות 12, יאיר שרקי, שהזהיר: "אם בליכוד קיוו שקבלת הפנים אתמול לגנץ היא אירוע מקומי מטעמי נימוס, התמונה הזאת הבוקר ב'יתד נאמן' מעבירה מסר – זו לא טעות, זו מדיניות".
בעוד יתד נאמן המזוהה עם הזרם הליטאי והעניק חשיבות למעמד ושיגר מסר אוהד ומחבק הרי שבעיתון המבשר המזוהה עם השר פרוש ובעיתון המודיע המזוהה עם הקהל החסידי בחרו להתעלם בהפגנתיות תוך שהנציגים החרדים המזוהים עם העיתונים הללו משגרים מסר חריף ליכוד. 
גם העיתונאי והמגיש ישראל כהן ('קול ברמה') התייחס לפגישה בין בני גנץ (המחנה הממלכתי) לבין הרב מאיר צבי ברגמן ואמר כי: "שני הצדדים מעדיפים לשמור על הערוץ הזה פתוח".
במהלך הפגישה בין השניים פנה ראש הישיבה לגנץ ואמר לו: "אנחנו לא יכולים להתפשר על התורה, כי אנחנו לא בעלים על התורה שאנו יכולים להתפשר על כך". עוד סיפר ראש הישיבה כי ישנה הערכה רבה בציבור החרדי לחיילי צה"ל, ובעת שהיו מספרים לחמיו מרן הרב שך על חייל שנהרג היה מוריד דמעות בכאב לב.
גנץ עצמו מסר אחרי הפגישה: "שמחתי לפגוש היום את תלמידי ישיבת הרשב"י בבני ברק ולהיפגש עם כבוד הרב מאיר צבי ברגמן ממנהיגי הציבור החרדי, עם החזרה לזמן אלול. ללימוד התורה חשיבות עצומה בשימורה של היהדות לאורך אלפי שנים, לצד זאת, עלינו להמשיך ולהיאבק ולשמור גם על ביטחונה ואחדותה של ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה