תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים תוקף: "עצרו את חוק ההקלטות של ח"כ ביסמוט"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות לוועדת שרים לחקיקה: התנגדו להצעת החוק של ח״כ ביסמוט שתפגע אנושות ביכולת של קורבנות לחשוף עוולות ולחשוף את המקרבנים שלהם, ביכולת לתפוס עבריינים, לעורר דיון ציבורי וליידע את הציבור על מחוללי העוולות
מערכת ice |  5
בועז ביסמוט (צילום פלאש90)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות שלח אמש (מוצ"ש) נייר עמדה לחברי ועדת שרים לחקיקה, ובו הסבר מדוע הצעת החוק של ח״כ בועז ביסמוט לאסור פרסום הקלטה של אדם תפגע אנושות בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת.
ח"כ ביסמוט, עד לא מכבר עורך 'ישראל היום', הגיש תיקון להצעת חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1991, שבמסגרתה הוא מבקש להוסיף להגדרה "פגיעה בפרטיות" גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים הנוגעת למידע רגיש ושלא בהסכמת המוקלט.

במכתב ששלחו העיתונאים ציינו: ״עשרות תחקירים עיתונאים חשובים, שחשפו עוולות, התעמרות, עושק, שימוש לרעה בכוח מפורסמים מדי יום בעיתונות. מדובר בתחקירים חשובים המבוססים על פרסומן של הקלטות. הקלטות שלעיתים מבוצעות על ידי הקורבנות עצמם, או מי מקרוביהם. כל התחקירים האלה לא יוכלו להתבצע עוד והאזרחים המקליטים באותם תחקירים יהיו חשופים לסנקציות פליליות.
״זו לא רק פגיעה אנושה בחופש העיתונות ובתפקידה להגיע לחקר האמת, וזו לא רק פגיעה אנושה בזכות הציבור לדעת, זו גם פגיעה אנושה בזכויות של קורבנות לחשוף עוולות ולחשוף את המקרבנים שלהם. זו פגיעה אנושה ביכולת לתפוס עבריינים, לעורר דיון ציבורי, ליידע את הציבור על מחוללי העוולות.
״חוק הגנת הפרטיות עצמו כבר אוסר על פרסום מידע הפוגע בפרטיותו של אדם. בנוסף, כבר כיום חוק איסור לשון הרע משמש כלי בידי מי שרואה עצמו נפגע כדי לתבוע את כבודו. ולכן אין צורך בחוק האוסר בצורה גורפת ומראש שימוש בדברים מוקלטים של אדם אם יש בהם פגיעה בכבודו של אדם.  
״האינטרס הציבורי לשמירה על חופש העיתונות, זכות הציבור לדעת והשמירה על החסיונות הרלבנטיים, עולים עשרות מונים על חשיבות הפרטיות המובאת בטיוטת הצעת החוק, ועל כן אנו מבקשים מכם להתנגד להצעת החוק הנ"ל ולא להמשיך בקידום הליך החקיקה״.
התנגדות נוספת לחוק מגיעה מכיוון משרד המשפטים, שם טוענים היועצים המשפטיים לפגיעה בחופש הביטוי והעיתונות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הליכוד
    אן 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפלגה מתועבת, כל ח״כ ושר מתחרים ביניהם מי יירד לתחתית יותר נמוכה.
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד לאיגוד העיתונאיות והעיתונאיים
    א.ל 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביסמוט הוא עבד נרצה שנגנב על ידי ביבי להיות חבר כנסת. טוב שאתם מוקיעים אותו בתקופה קשה זו שחלק מהעיתונאים/ות משרתים את האיש עם 3 כתבי אישום אשר משיט עלינו חורבן בית שלישי
    סגור
  • 3.
    ביסמוט מכועררר
    ישראל 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביסמוט יצור עלוב...לא הייתי קונה ממנו כוס מים!
    סגור
  • 2.
    ביסמוטריצקי, אתה ההונגרי המכוער ביותר שראיתי מימיי (ל"ת)
    אישטבן הורטי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ממשלה הזויה ומסוכנת (ל"ת)
    גלי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור